alleen met eigen bedrijf ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

alleen met eigen bedrijf ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:21

een beetje een rare titel..

wanneer heb je nou ervaring?
het valt me op dat als iemand zijn of haar paard zelf beleerd, het nooit goed is. al doet die gene dat al jaren. maar bijvoorbeeld iemand die een bedrijf heeft( dus een naam) is ineens wél goed.

voorbeeld: ik beleer nu 8 jaar paarden en altijd alleen maar positieve reacties gehad, maar hier op bokt ben je dan niet goed genoeg. maar heb ik een bedrijfje, met de zelfde 8 jaar ervaring, is het ineens wel goed?

brand los :D

Hubbels

Re: alleen met eigen bedrijf ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:24

Nou ik snap je vraag/stelling niet helemaal

Waarom zou iemand met een eigen bedrijf wel "opeens" goed zijn?
Die kan net zo goed slecht zijn

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:40

En welk soort bedrijf ?
Ik heb ook een eigen zorgmanege, en heb paarden beleerd en voor de kar beleerd. Maar heb ik nu een naam ?
Denk het niet hoor.
en trouwens ik geniet meer van het op mijn manier doen dan dat anderen mijn naam waarderen, nu kan ik nog bijleren en mezelf veranderen. Als je een naam hebt moet je die naam waarmaken, en ben je alleen nog voor je naam bezig.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:10

Het heeft niet echt te maken met goed of slecht.
Maar iemand die 8 jaar lang 1 á 2 recreatiepaarden per jaar inrijdt of iemand die 10 sportpaarden per jaar in te rijden heeft, kan gewoon een ander gevoel creëren.

En dan spreek ik mij nog niet zozeer uit over wat slecht of wat goed is. Maar het allemaal over 1 kam scheren omdat 8 jaar toch 8 jaar is, kan dus niet altijd.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 20:03

nouja wat ik bedoel te zeggen is,
stel ik open een topic met een vraag over een paard dat ik aan het beleren ben, dan word er eigenlijk meteen gezegd dat ik geen ervaring heb, terwijl ik inmiddels rond de 40/50 paarden zadelmak heb gemaakt.
maar stel ik heb een africhting stal oid dan ben ik ineens wel proffecioneel?

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:15

Tja of je rijd 1 paard naar de top en je bent opeens expert, bij mij heb ik het inrijden ook overgelaten aan iemand die zei dat ze er verstand van had, de zooi mag ik jaren later nog oplossen. Maar ondertussen wel enorm veel geleerd van wat ik wel wil.
Ik probeer afgeschreven paarden nog wat bij te brengen en nuttig in te kunnen zetten en op te laten knappen, het gekke is dat het bijna altijd wel lukt.
Alleen heeft ieder paard een eigen aanpak nodig, en dat inzicht mist volgens mij behoorlijk. Ieder heeft zijn eigen stokpaardje en wil dat iedereen en ieder paard daar aan voldoet.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:02

dat is idd soms wel een beetje zo. maar dat komt denk ik mede door de mensen die het niet zo goed doen als door de kinderen die denken het wel even te doen. Zelf heb ik op meerdere bedrijven stage gelopen, ook met naam en met inrijden de gekste dingen gezien en moeten doen. denk aan paard rijden in een binnenbox, paard dat strak vastgezet wordt aan een boom of na 2 keer het dier al in de lessen mee laten draaien. Shetlanders inrijden met paardenzadel en er zal vast nog wel meer zijn.
Ik zou mijn dieren daar nooit heen brengen en heb ook nooit haast met inrijden, al duurt het vijf jaar voor ze echt een b proof kunnen rijden als dier het nodig heeft krijgt hij gewoon pauze tussendoor.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:10

Het heeft denk ik meer te maken met mond op mond reclame en of je professioneel en kundig overkomt.
Niet of je een bedrijf hebt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:30

lovemario schreef:
nouja wat ik bedoel te zeggen is,
stel ik open een topic met een vraag over een paard dat ik aan het beleren ben, dan word er eigenlijk meteen gezegd dat ik geen ervaring heb, terwijl ik inmiddels rond de 40/50 paarden zadelmak heb gemaakt.
maar stel ik heb een africhting stal oid dan ben ik ineens wel proffecioneel?

Je bent pas officieel professioneel als je (voor) een bedrijf/jezelf werkt en ook je verzekeringen op orde hebt.
Dat is wat tegenwoordig heel belangrijk is.

Het gaat dan niet om geen ervaring, maar om het idee dat de eigenaar niet verantwoordelijk is als jij van zijn paard af vliegt.
Daarnaast is het fijn om referenties te hebben waaraan (toekomstige) klanten kunnen zien of andere tevreden waren over je werk.

G_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:06

Ik denk dat iedereen op zijn of haar manier goed is in wat hij doet. Absoluut zijn er verschillen!

Maar via internet is het zo makkelijk om iets te roepen. Ja, soms gaat het overduidelijk fout, maar vaak zijn er ook te veel die een mening hebben.

Als jij al 8 jaar je werk goed met goede resultaten en goede reactie's dan zou ik zeggen! Je bent goed in wat je doet.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:35

Ik denk dat het onzin is om te denken dat een KvK nummer je kwaliteit verhoogt.
Met of zonder een bedrijf je hebt sowieso goede referenties nodig.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat iemand die 40 uur per week "in de paarden" werkt eerder gezien wordt als een prof dan iemand die het "naast zijn baan" doet. Echter zegt dat niets over kennis en kwaliteit.