Tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurvosje

Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 10:43

Hoi bokkers!

Ik ga over een paar dagen voor het eerst op les bij de ponyclub met mijn nieuwe pony. Heeft ;))iemand nog tips? Aangezien de pony heel snel afgeleid is en ik niet weet hoe ze zal reageren op andere paarden. Ze is ook altijd heel sels ( hoe je dat ook noemt ;) )

Gr Rowantje

Mooblie

Re: Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:48

Hoe jouw pony reageert op andere paarden kunnen wij je ook niet vertellen. Als je merkt dat je iets even moeilijk vind omdat je pony afgeleid is vanwege een ander paard bijvoorbeeld, vraag dan gewoon hulp aan ge instructrice! Die staat er om jouw te helpen, en ziet hoe jouw pony reageert waardoor ze veel specifieker kan helpen.

Als ik weet dat mijn pony ergens van afgeleid zou kunnen raken ga ik hem altijd eventjes net wat harder laten werken/denken. Dan maak ik bijvoorbeeld een paar overgangen of iets, dan heeft hij vaak niet eens door dat hij langs iets "eng" komt :P

fleurjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:27

Veel figuren en tempowisselingen blijven rijden, dan houd je pony zijn aandacht denk ik al wel beter bij je! :)
Voor de rest zal je intstructrice je daar idd vast bij helpen :D

Juultje_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:36

als je pony niet veel reageert op een tikje op de schouder kun je dat doen om hem erbij te houden

BobbyMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:35

Zorg voor niet te veel afleiding vanuit jezelf, niet teveel met je handen prutsen, blijven aandrukken enzovoorts. Vooral richten op wat jij wilt. Wil je hem nageeflijk laten lopen, wees consequent en laat hem duidelijk weten wat jij wilt. Tuurlijk, hij zal in het begin wat enthousiast zijn, en dat is logisch. Maar de 2e keer dat je een les daar rijd, zal het al vele malen beter gaan.

xMistyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:51

Zoals boven al gezegd: werken met haar. Veel figuren rijden, voorwaarts lopen (als langzamer lopen haar reactie op afgeleid zijn is)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:21

Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Probeer ze af te leiden zodat ze met zichzelf bezig is en niet gericht is op de andere paarden.
En ga je vooral zelf niet te druk maken, want die spanning neemt zij over.
Maar je instructrice kan je altijd helpen natuurlijk, daar is ze tenslotte voor :)

Edit: zie nu pas dat je topic al van een tijdje geleden is :o Heb je intussen al les gehad? Hoe ging het?