Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

nicole_xx schreef:Zo was mijn pony ook,
Net zoals je zusje vond ik het soms gewoon niet meer leuk om te rijden en ging ik huilend daar heen.
Idd zijn sommige pony's wat sneller aangelegd.
Ik heb het bij mijn pony's zo goed als opkunnen lossen: Gewoon elke x als hij sneller gaat n klein beetje terug nemen totdat hij op het goede tempo loopt.
Wel goed belonen
Veel succes! Hou me op de hoogte
Toothless schreef:als je nou weet dat ze graag beweegt, waarom loopt ze dan maar 3 keer in de week? Ik zou haar 5 of 6 dagen beweging geven want als ze zo druk is heeft ze dat nodig.
Wat ook zou kunnen is dat ze ergens pijn heeft en onder het werk weg wil rennen door de pijn. Ligt het zadel goed?
_Cynthia schreef:Krijgt ze niet te veel voer? Misschien longeren voor het rijden?
Oliiviia schreef:Ik weet niet of het een rasechte Welsh is, maar er kan ook veel bloed op je pony zitten.
Mijn pony had ook heel wat AV bloed en deze paarden worden snel 'heet'.
Na één keer galopperen, wou ze nog en werk ze erg druk.
Dat is nu eenmaal hun temperament.
En de beste tip hiertegen is, na het galopperen veel overgangen en figuren rijden zodat je pony weer bij jou 'komt'. Of je kan ook gewoon dan even stappen, hielp ook wel bij de mijne. En vooral niet te hard laten galopperen want daar worden ze net heviger van.
Edit:
Niet longeren voor het rijden, worden ze meestal net heviger van. En ik denk dat het zo'n typetje is van lopen tot hij er bij neervalt.
Balthazar3 schreef:Oliiviia schreef:Ik weet niet of het een rasechte Welsh is, maar er kan ook veel bloed op je pony zitten.
Mijn pony had ook heel wat AV bloed en deze paarden worden snel 'heet'.
Na één keer galopperen, wou ze nog en werk ze erg druk.
Dat is nu eenmaal hun temperament.
En de beste tip hiertegen is, na het galopperen veel overgangen en figuren rijden zodat je pony weer bij jou 'komt'. Of je kan ook gewoon dan even stappen, hielp ook wel bij de mijne. En vooral niet te hard laten galopperen want daar worden ze net heviger van.
Edit:
Niet longeren voor het rijden, worden ze meestal net heviger van. En ik denk dat het zo'n typetje is van lopen tot hij er bij neervalt.
zelfs in de stap moet mijn zusje haar inhouden dus stappen tussendoor is ook geen optie... ze rijdt ook veel figuren elke ronde wel 1x een figuur zodat ze haar koppie erbij houdt maar dat helpt ook niks helaas...
Balthazar3 schreef:mijn zusje wil haar het liefst te koop zetten als gezelschapspony of fokmerrie omdat ze wel heel mooi is (valk) en ze is heel lief aan de hand en met knuffelen of poetsen.
iemand heeft ons ook een keer verteld dat een merrie vaak rustiger wordt als ze een veulen heeft gehad, is dat zo?? want in dat geval zouden we zelfs dat wel willen proberen! (wij vinden veulens sowiezo geweldig) maar we hebben geen ervaring met veulens...