Twijfelde om een topic te openen, omdat ik nog lang niet tevreden ben over mijn eigen rijkunsten, maar ik wil graag tips om verder te komen
Klein paspoortje:
Naam paard: [***] (v. Alex v.d Kamperweg)
Ras: Appaloosa (zonder stipjes helaas
)Leeftijd: 21 jaar
Hoogte: 1.56 m.
Niveau: Geen (voorheen L2 dressuur)
Ons doel is ontspannen en soepel te rijden, voor [***] is dit niet zo een probleem (al is ze heel snel afgeleid), maar voor mij wel helaas
Ik heb heel erg veel moeite ontspannen te zitten wat ik dus weer doorgeef aan Des, het grootste probleem ben ik dus
(ontspannen is zowiezo voor mij moeilijk, ook naast het paardrijden).Des is ondanks haar leeftijd nog altijd in goede conditie (beter als die van mij
) en wil graag voor je werken, wij zijn al bijna 14 jaar een combinatie
Wat mijn verbeterpuntjes zijn:
- houding (trotser gaan zitten?)
- ontspannen (ik krop erg op)
- tenen naar binnen
Graag zou ik van jullie tips meekrijgen, vooral qua houding en hoe beter te ontspannen, ik heb sinds kort een hele fijne instructice (way4you op bokt), deze foto's zijn gemaakt tijdens onze 2e les sinds jaren, dus wees een beetje lief voor ons
Tijdens de 2 lessen die ik heb gehad zijn we vooral bezig met mijn zit en houding, tempowisselingen, en de achterhand actief krijgen!
(Cap is eigen risico, rijd eigenlijk echt altijd met cap maar het was zo ontzettend warm en had het zwaar
)

Hier kan je goed mijn opgekropte houding zien.

Even vergelijking, dit is van hoe we reden voor de lessen:

Maar we doen naast dressuur ook hele leuke andere dingen, zo heb ik laatst voor het eerst meegedaan met de Tubbergse paardendagen, een rit van zo een 25 a 30 km.

! Komt vast helemaal goed. Zo te zien hebben jullie t leuk samen
Anders misschien een goede anatomische singel.