Valk-kleurige Andalusiër weer @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nozemlover

Valk-kleurige Andalusiër weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 19:47

Hallo allemaal!

Een tijdje geleden opende ik mijn eerste topic op bokt. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1781610 Sindsdien zijn Indy en ik flink vooruit gegaan, dus daarom open ik nu weer een topic.

Indiana is een 17-jarige Andalusische merrie uit Spanje. Ikzelf ben 16 jaar. Indy en ik hebben eens in de paar weken les.
Indy is al best veel afgevallen. Dat zie je misschien wel op deze foto's in vergelijking tot de foto's uit het vorige topic. We zijn bezig om haar nog meer te laten afvallen!

De tips die ik kreeg uit het vorige topic heb ik zeker gebruikt met het rijden. Ik ben wat strenger geworden en ben haar voorwaartser gaan rijden.

Hier de foto's! Helaas is de kwaliteit van de foto's heel erg achteruit gegaan... Ik heb trouwens geen foto's van de linker galop.

1. Dit zijn Indy en ik <3
Afbeelding

2. Instappen
Afbeelding

3. Indraven

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7.

Afbeelding

8. Galopje

Afbeelding

9. Galopje

Afbeelding

10.

Afbeelding

11.

Afbeelding

12. Uitdraven

Afbeelding

13. Beiden moe maar voldaan.

Afbeelding

14. Wat een schoonheid is ze, hé? <3

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips!! :)

Groetjes Florine en Indy

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:56

Ik vind dat zowel jij als je paard er goed op vooruit gegaan zijn, super hoor! Je ziet ook mooi hoe ze af is aan het vallen, ga zo door zou ik zeggen. :)

Klein detail, probeer er onder het rijden goed op te letten recht te blijven in je bovenlichaam, je benen liggen goed, maar je valt soms voorover. Een makkelijk controle trucje hiervoor is om regelmatig goed je schouder naar achteren te drukken en ellebogen naast het lichaam. Verder vind ik dat je merrie een stuk actiever loopt en dat zie je meteen positief aan de voorkant, ze duikt een stuk minder achter de loodlijn, zo doorgaan dus!

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:57

ah wauw wat een plaatje, misschien je handen recht en je hielen goed laag houden, en ik had een vraagje laat je haar manen op deze lengte of denk je eraan om ze lang te laten groeien?

melissapupa

Re: Valk-kleurige Andalusiër weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:59

ziet er al netjes uit!
:)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:00

Wat leuk die bloemen bij de laatste foto :) Leuke merrie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:57

Zo jullie zijn goed vooruit gegaan hoor! Ze ziet er al stukken beter uit ook, dat heb je knap gedaan. Ze is ook niet meer zo'n duikboot, is nu veel meer op 4 benen. Ik zou zeggen, ga zo door. Ga echt van het actieve over naar het nageven, want ik denk dat ze erg snel weer neigt om te gaan duiken. Dus goed met je been naar je hand toe blijven rijden, dan komt de nageeflijkheid vanzelf. Natuurlijk moet je niet verwachten dat dit helemaal vanzelf gaat, een begrenzende hand mag best, maar niet teveel aan de voorkant focussen.
Succes verder, ben benieuwd naar een volgende update!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 07:33

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.