Vragen,na lange tijd weer te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanne_2000

Vragen,na lange tijd weer te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 23:15

Hallo,

Binnenkort ga ik weer paardrijden, wegens omstandigheden heb ik een aantal maanden niet kunnen rijden. Nu heb ik een vraag die ik eigenlijk een beetje vergeten ben.. :o

Wat is de goede galop, en hoe merk je dit?

Nu vind heel bokt mij waarschijnlijk een muts, maar ik heb liever dat ik weer wat bevestiging hebt.

Alvast bedankt,

Groet Sanne.

( Mocht dit verkeerd staan, graag verplaatsten.)

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:27

sorry als ik het verkeerd uitleg, ik weet het dondersgoed maar mijn uitleg is niet altijd top
Het binnen been (naar de X toe) neemt langere passen dus is altijd meer gestrekt, het buitenbeen neemt kleinere passen.
Ik neem aan dat je op een manege gaat lessen ? Meestal doen de paarden dit zelf al goed met de goeie beenhulpen. Hiermee bedoel ik natuurlijk been aanleggen. ;)

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:17

Hier een linkje met uitleg, en fimpjes.

Heel in het kort je herkent de linker- of rechtergalop aan het binnenbeen wat het verst naar voren grijpt.

Veel plezier met rijden weer

Juultje_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:38

als je op de linker hand zit moet de voorbeen van het paard tegen het hek zitten die verder naar voren gaat

Grassh0pper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:43

Het been aan de binnenkant gaat het verst naar voor, als je erop zit merk je het meestal wel in de bochten als je verkeerd zit dan gaat de bocht wat moeilijker.