Stoomtrein

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ambernostar

Stoomtrein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 20:38

Hallo bokkers,
Mijn pony gaat als een trein en hij blijft maar door gaan hebben jullie misschien tips voor dat hij rustiger word. Soms is hij ook zo sloom als een slak en dan pak ik mijn zweepje er bij en dan gaat hij weer! hoop dat jullie me misschien tips kunnen hebben!

faunty

Re: Stoomtrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:39

In de les veel terug rijden en schakelen . En miss balkjes rijden om ze bewust van het voetenwerk te maken

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:05

Veel figuren rijden en cirkels maken als hij er vandoor gaat, vraag wat stelling en voorwaarts neerwaarts daar worden ze meestal rustiger van. Ook idd veel schakelen en fijner maken aan je hulpen. Als hij echt te veel energie heeft kan je hem van te voren longeren, maar ni zomaar rondjes laten crossen ! Veel schakelen zodat hij attent wordt en focussed op jou. Succes :-)

ps Heb je trouwens een idee hoe t komt dat hij dan soms opeens heel sloom is ? Denk aan voer, warmte, maatjes (niet) dichtbij ...

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 07:40

nee dat komt gewoon asl hij er geen zin in heeft doet hij het ook niet:(

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:17

Je paard gaat gewoon met je op de loop en is dus als het ware de leider, de baas, over jou. Dat hoort niet.
Je kan terug gaan naar grondwerk en hierbij het leiderschap overnemen, dat is een veiligere methode dan onder het zadel blijven proberen " om misschien eens de baas te worden" . Hierbij raad ik " The seven games of Parelli" aan, waarbij mijn voorkeur vooral naar " the yoyo game" uitgaat.

Mocht je deze methode al uitgevoerd hebben en je nogsteeds geen verandering merkt, moet je toch eens nagaan dat er iets mis kan zijn in d methode van opleiden, of medisch.

smurfje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:27

Hou hem bezig zodat het niet saai voor hem wordt, als die niet oplet ga je wat doen zodat ie ze aandacht wel bij jou moet houden. Veel schakelen, figuren rijden, daag hem uit met wat oefeningen. En grondwerk gaan doen dat jij weer degene bent die bepaalt wat er gedaan wordt, niet je pony.