Rijfoto's van Annemieke met Suevvie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 22:20

sharir schreef:
hey leuk hoor.. hebben ze dan eindelijk het spring materiaal.. daar waren ze al mee bezig toen ik daar nog stage liep Tong uitsteken


Whahaha ja tis er dan toch nog van gekomen Schijnheilig Haha!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:36

Hoi,
als je dan met slof rijd BUIG hem dan ook Verward en ik vind het helemaal niet zo'n mooi paard hij mag voor een ''showpaard'' veel meer bespiering hebben!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 00:32

rockey schreef:
Hoi,
als je dan met slof rijd BUIG hem dan ook Verward en ik vind het helemaal niet zo'n mooi paard hij mag voor een ''showpaard'' veel meer bespiering hebben!


Gelukkig is het ook geen showpaard Knipoog

Dus weer eentje die niet weet waar een slof voor dient en die ook nog eens NIET kan lezen... Scheve mond

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 00:54

rockey schreef:
Hoi,
als je dan met slof rijd BUIG hem dan ook Verward en ik vind het helemaal niet zo'n mooi paard hij mag voor een ''showpaard'' veel meer bespiering hebben!


Of jij hem nou wel of niet mooi vindt is idd jouw persoonlijke mening, niemand dringt dat geloof ik op, maar showpaard Verward Tis een P.R.E. Schijnheilig en ik vind hem wel een lekker kontje hebben hoor Malin...... (niet zo lekker als die van Piep natuurlijk Haha! )

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:05

Hoi,
ik vind als je met slof rijd dat je hem dan zeker moet buigen, maar ja ieder zijn eigen mening, en ik vind dat zulke paarden veel meer bespiering moeten hebben maar dat zal misschien wel komen doordat ze hem niet buigt

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:36

rockey schreef:
Hoi,
ik vind als je met slof rijd dat je hem dan zeker moet buigen, maar ja ieder zijn eigen mening, en ik vind dat zulke paarden veel meer bespiering moeten hebben maar dat zal misschien wel komen doordat ze hem niet buigt


Wat een belediging om een PRE een showpaard te noemen... En Suevo is een ander type PRE dan bijvoorbeeld Piropo van Cloris, hij is niet gebouwd om een superbreed paard te worden. Ik vind hem trouwens verschrikkelijk netjes gespierd geworden, een half jaar geleden zaten er veel minder spieren op. PRE's zijn ook vrij laat rijp, en zo te zien is Suev nog flink aan het doorgroeien.
Voor mij blijft hij één van de mooiste paarden op Bokt (nu ik zelf zo'n kanjer heb, kan ik niet meer zeggen dè mooiste Tong uitsteken Haha! ).

En wat bedoel je dan met buigen? Het 'trek hem in de krul' gegeven? Annemieke rijdt hem netjes net voor de loodlijn, en niet erachter. In mijn ogen dus prima.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:50

ik bedoel met buigen dat ze hem ook diep moet kunnen buigen en dan niet dat hij op de voorhand gaat lopen, want ik denk dat dit paard dat niet kan

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:53

DinkeyGirl"]
[quote="rockey schreef:
Hoi,
als je dan met slof rijd BUIG hem dan ook Verward en ik vind het helemaal niet zo'n mooi paard hij mag voor een ''showpaard'' veel meer bespiering hebben!


Gelukkig is het ook geen showpaard Knipoog

Dus weer eentje die niet weet waar een slof voor dient en die ook nog eens NIET kan lezen... Scheve mond
[/quote]
en nog eens jong spieren moetje traienen helaas krijg je die erniet bij... jeetje mensen waarom altijd dit als zij trots haar paardje laat zien ik ga geen eens meer fotos neerzetten ik kijk wel uiut pfff

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:56

ze vraagt toch om haar mening, een aangezien ik niet van ''showpaarden'' houd is dit mijn mening, ze zet zelf haar foto's er op, en ik geef mijn mening, en als ze er zelf maar heel blij mee is

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 11:43

rockey schreef:
ze vraagt toch om haar mening, een aangezien ik niet van ''showpaarden'' houd is dit mijn mening, ze zet zelf haar foto's er op, en ik geef mijn mening, en als ze er zelf maar heel blij mee is


Tuurlijk mag jij je mening geven maar wij toch ook? Mijn paard is pas op zijn 4,5ste ingereden en heeft dressuurmatig vrij weinig gedaan tot ongeveer 2 a 3 maanden geleden dus is het niet zo gek dat hij nog niet erg bespierd is. Maar ik heb alle tijd, hij is nog erg jong, ook tussen zijn oren en ik heb ten minste het geduld om te wachten en hem de tijd te geven die hij nodig heeft. Zoals Idra zegt: ze zijn pas laat rijp. Dus waarom zou ik hem net zoals zo veel mensen doen, hem op zijn 4e al M of Z willen laten lopen, op zijn 5e Z en ZZ en op zijn 10e verpest voor het leven? Dat is helemaal niet goed voor een paard en zeker niet voor een PRE. Dus als hij niet bespierd genoeg is in jou ogen kan ik daar eigenlijk alleen maar trots op zijn want hij is pas 5. Dat komt vanzelf wel.

Wat het diepe en het buigen betreft: daar is een slof dus NIET voor bedoelt. Het paard moet eerst ZELF zo diep kunnen lopen en dragen voordat jij hem met je slof die diepte in LEIDT. Je hebt gelijk als je zegt dat dit paard dat niet kan, daar is hij dus nog veel te jong en onervaren voor. Er staat ook dat de slof er alleen omhing omdat hij uitermate fris was en er vandoor schoot. Niet om hem naar beneden te krijgen of zelfs maar te buigen. Gewoon een stukje veiligheid zodat hij niet zijn hoofd eruit kan knallen en de macht over het stuur overnemen.

Het is wel aan te raden dat je dus eerst het topic leest voordat je commentaar gaat geven. Ik heb niets tegen iemands mening maar ga je kritiek geven, onderbouw het dan wel anders staan je opmerkingen gewoon een beetje in het luchtledige.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:13

leuk beestje

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:17

Ik vind Suev een heel mooi paard Tong uitsteken Ik vind jullie een leuke combi samen! Ik vind persoonlijk Suev op de 1e paar foto´s mooier lopen maar dat is alleen maar een compliment

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:54

Ik vrees voor een slotje.... Scheve mond
Ik vind het echt erg leuke foto's, en vooral een erg leuk paard! Knipoog Maar dat heb ik al heel vaak gezegd, geloof ik. Hij loopt netjes hoor! OK dan!

waarom hapt iedereen zo op rockey, 't is duidelijk dat die alleen op bokt zit om relletjes te stoken, moet je gewoon in z'n waan laten..

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:26

Nou ik vind een mooi beessie hoor. Die van mij was ook bijna 5 toen ie voor het eerst onder het zadel was. Worden ze echt niet slechter van. En nee, dan hebben ze nog geen super bespierd lijf nee. Nou en!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:39

Leuk beestje hoor!
Persoonlijk zou ik wat meer lengte in de hals willen zien. Ik merk dat ik met Okki (Lusitano) daar ook problemen mee heb.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:22

*
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 04-04-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:24

Leuk hoor Annemiek! Heel veel plezier met hem!
Veel suc6 met het lessen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:27

annemieke schreef:
Bedankt voor alle leuke reacties!
Ik wou nog even zeggen dat ik hem gisteren ook hem gereden. Hij liep echt lekker (zonder slof dus)
Eerst is DinkeyGirl er even op gegaan. Hij probeerde een paar keer weer aan de kletter te gaan, maar ze was hem steeds voor (andere manier om hem te stoppen).
Daarna ben ik er op gegaan. Ook bij mij probeerde hij het weer ervandoor te gaan en ook ik was hem voor. Daarna had hij het maar opgegeven en liep hij super lekker en was ook erg braaf! Lovers
Ik heb zo meteen les met hem, hopelijk loopt hij weer zo fijn!


Het weer zit ook niet echt mee op het moment Mijn arabier wou gisteren ook constant met me aan de kletter Scheve mond heb voor draaimolen gespeeld in kleine voltes en zodra ik weer op de hoefslag kwam wou hij weer aan de kletter.... zucht paarden met te veel temperament Schijnheilig

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:23

echt n lekkerding zeg Kwijl hij heeft ook van die mooie lange manen *LOL*

Joyce

Berichten: 6372
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:09

Damn wat een gezeik zeg. Sorry hoor!! Mieke nogmaals je rijd hem super netjes. En Maris, ik blijf suevo een super mooi paard vinden!! Hij heeft het super bij jou!

dosator
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:47

gabyfedde ben het helemaal met je eens OK dan!

ook wij hebben een andalusier van bijna 5 jaar en doen het ook rustig aan, geen haast

suevo vinden wij een geweldig mooi paard !!!!!!!!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:26

Ik vind het een mooi paardje hoor, en eindelijk eens een slof te zien die goed gebruikt wordt. Ik hoop niet dat Rockey met een slof gaat rijden, arm paardje. 3jr en nu al wissels etc kunnen. Hoe verpest je een paard! Of het nu een KWPN'er is of een ander ras, dit is gewoon te snel en het paardje zal al snel op zijn...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:33

Zullen we het welles-nietes-spelletje over de slof nu weer eens achterwege laten.
Dat zou erg fijn zijn *LOL*

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 01:53

leentje schreef:
Als je verhaaltjes wil ophangen, doe het dan goed Rolleyes

haha ja, ze heeft al bekend via de pb dat het allemaal gel*l is... en de lol snap ik er ook absoluut niet van!

DinkeyGirl... nou is het laatste woord erover gezegd hoop ik Lachen Mag ik nog één keer zeggen dat Suevo helemaal mijn smaak is Knipoog

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:32

Ik heb even een heleboel reacties verwijderd uit dit topic.
Jeetje wat kunnen sommige mensen moeilijk doen tegen elkaar.
Ik dacht dat kerst toch iets met zich meebracht van vrede e.d.
Maar goed ik kan het mis hebben...

Graag nu weer over de foto's van de Topicstarter verder kletsen op een normale manier.

Trouwens nog een tip:
Laat mensen in hun waarde.
Als iemand niet de meest gave sportknol wil rijden/hebben, is die persoon er echt niets minder om. Maar omgekeerd ook niet.
Misschien een voornemen voor het nieuwe jaar : Begrip en respect voor elkaar