Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Shanna7836 schreef:Als ik dit lees lijkt ze wel scheef, rechtrichten een ideetje?;)
Sammie schreef:Shanna7836 schreef:Als ik dit lees lijkt ze wel scheef, rechtrichten een ideetje?;)
Elk paard is scheef en rechtrichten is gewoon onderdeel van de dressuur. Is ook iets waar je constant mee bezig bent. En is niet zomaar even in 1 middag gefixt.
Het volgende is dus ook gewoon onderdeel van rr: Let erop dat je je buitenhand niet te veel vast zet, constant met je binnenhand vragen en als ze komt laat je los. Gaat ze weer naar buiten herhaal je het proces. Houd je buitenhand eraan, maar zet deze niet te vast.

Sterker nog, anders was dit hele topic niet geopend wrs
Sammie schreef:Met rechtrichten een ideetje doe je het imo overkomen alsof het zo gefixed is. Rechtrichten is gewoon onderdeel van de dressuur, kun je maanden tot jaren over doen (en dan nog zijn er onderzoekers die van mening zijn dat ook dan elk paard nog steeds een voorkeurs kant heeft) iedereen die dressuur rijdt behoort dus al bezig te zijn met rechtrichtenSterker nog, anders was dit hele topic niet geopend wrs
Sammie schreef:Het volgende is dus ook gewoon onderdeel van rr: Let erop dat je je buitenhand niet te veel vast zet, constant met je binnenhand vragen en als ze komt laat je los. Gaat ze weer naar buiten herhaal je het proces. Houd je buitenhand eraan, maar zet deze niet te vast.
Maar een paard door de scheefheid heen vragen met je binnenhand is niet de juiste manier om recht te richten.
Ik heb het wel degelijk vaker gezien. Maar die mensen zijn bij wijze van nu nog bezig.
Je aanleuning 'vraag' je altijd met de buitenhand. Maar een paard dat naar buitengebogen is zal echt zelden uit zichzelf de linkerstelling opzoeken. En anders heb ik alleen een hoop prutsers gezien, Dat kan natuurlijk ook.