Please be kind to us

Ik heb geluk dat wij op stal een eigen fotografe
rond hebben lopen die niet te beroerd is om foto's te maken van mijn trainingen, hierdoor krijg ik niet allen erg veel rijfoto's van mijn knapperd
maar kan ik ook mooi zien hoe hij elke keer weer met sprongen vooruit gaat!!Wat informatie:
Don is een nu bijna 4,5 jarige PRE van +- 1.70.
Hij loopt 3-5 keer in de week afwisselend met longeren of een buitenrit.
Als we trainen loopt hij max 30 min incl 10 min warmstappen dus 20 min "echt" werk, voor zover je het al werk kunt noemen
Don is inmiddels uitgebracht op wedstrijd en heeft zijn 1ste dikke punten in de klasse B binnen
We streven erna om 1x per week te lessen maar mijn instructrice is ook maar een mens dus is wel eens verhinderd of het weer staat het niet toe waardoor mijn portemonnee ook weer een goede week heeft

Tijdens de training zijn we vooral bezig met tempo controle, actief aan het been maken & hoofd halshouding.
Oefeningen die we rijden zijn:
* Voltes
* Slangenvoltes
* Gebroken lijnen (5 en 10 meter)
* Pasje wijken
* Stukjes schoudervoor (in alle gangen)
* Haltouden
* Tempowisselingen
* Achtjes
* Veel binnenhoefslag
Verbeterpunten:
* Don mag op momenten nog meer zijn neus eruit
* Mijn handen moeten lager, vind ik nog erg lastig aangezien Don dan makkelijk opkrult
* Meer op mij gat gaan zitten en niet naar voren duiken.
* Ik denk nog steeds rijk te kunnen worden tijdens het rijden maar moet toch echt meer naar voren gaan kijken
Hieronder nog even de topics die eerder aangemaakt zijn (voor wie dat interessant vind
)Zijn allereerste
Don Damaro 3 jarige PRE @ workOns pechtopic Don Damaro, wat een kleine ingreep had moeten zijn.......
Don Damaro 4-jarige PRE @ work in de lentezon
Back on Track Don Damaro weer back on track!
Don Damaro's succesvolle wedstrijddebuut!
Genoeg gepraat , tijd voor foto's!
(ik heb zijn voorpluk in een knot omdat ik hier met mijn wedstrijd hoofdstel rijdt en het erg zonde vind als de steentjes van zijn nieuwe frontriem lelijk worden doordat zijn manen erin blijven hangen
)*
*
1. Leker actief drafje, mijn houding mag ook wel wat actiever

2. Pasje verruimen, hierbij valt hij nog wat op de voorhand

3. Galop, ik krijg steeds meer controle over de voorkant waardoor ik de schouder iets naar binnen kan plaatsen en zijn kont minder naar binnen gaat zwaaien.

4. Galop rechtsom, dit is zijn moeilijke kant, wil nog wel eens verkeerd aanspringen en hoeken gaan nog wat onhandig

5. Mooie actieve galop, zelf erg blij met dit plaatje

6. Iets ronder, ik moet echt op mijn gat gaan zitten

7.

8. Hier zie je wat er gebeurt als ik mijn armen meer in 1 lijn met de teugels houdt, komt iets te diep maar is wel mooi actief van achter

9. Pasje wijken, jammer van het stamoment
maar erg blij met dit plaatje!
(en ja hij is echt een PRE
) 
10. Poging tot schoudervoor, stelling mag minder.

11. Soms laat hij even weten het er niet mee eens te zijn, dit is dus zijn boze gezicht

12. Maar meneer is vergevingsgezind dus paar tellen later kan hij zijn happy face al weer opzetten

13. Bedankt voor het kijken, doei

14. Vooruit nog eentje van zijn knappe koppie

Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben van de foto's als ik
ik moest al kiezen uit al die mooie foto's dus nu was de keus om even voor de wat meer opgerichte foto's te gaan