Hierbij wil ik graag opbouwende kritiek over mijn rijkunsten op friese merrie Odi.
Mijn voeten zijn een probleem, omdat ik een bekken probleem heb. Krijg ik ze niet juist aangesloten tegen het paard aan. Verder moet ik mijn hakken goed uitdrukken en niet naar achter steken bij het aansporen.
Ik ben hier druk mee in de weer, krijg sinds 1,5 maand les. En ik moet zeggen dat we al stukken vooruit zijn gegaan!
Het paard betreft mijn verzorgpaard de 17 jarige friese merrie Odi. In het verleden toen ze nog n jaar of 6 was heeft ze M2 gelopen en kent ze de oefeningen van het Z zoals ze wissels, travers en appuyeren. Nadat ze terecht is gekomen bij de eiganaresse van wie ze nu is. Zijn er wel nog wedstrijdjes met haar gereden, maar niet meer op M2 niveau. Ik verwacht ook niet dat ze ooit nog zo goed gaat lopen... De eigenaresse heeft een angst voor haar ontwikkeld en is door de jaren heen steeds minder gaan rijden, steeds meer bijrijders gehad. En omdat ze de laatste 1,5 jaar geen verzorger heeft gehad, heeft Odi niks meer gedaan.
Ik ben via via bij haar terecht gekomen, en het klikte meteen heel goed tussen Odi en mij. En ik ben daarom met haar aan de slag gegaan.
Het is nog lang niet perfect, daarom wilde ik graag wat opbouwende kritiek van jullie allemaal!
En ben een beetje lief voor me, dankjullie wel hihi
1e foto, net voordat er een onweerbui kwam, en we helemaal doorweekt waren. wat spanning!

2e foto, ook net voordat er een onweersbui aankwam. Al wat meer ontspannen, hakken uitdrukken.

3e foto, een actiefoto haha.. in stap

4e foto, een foto van vorige week.. letten op mijn tenen en hakken uitdrukken'

5e en laatste foto, ze loopt hier mooi ontspannen wel wat kort van achter.. maar het is een foto genomen in een hoek.

Dankjullie wel voor het kijken!
Ga zo door en houdt in je achterhoofd dat als er spanning is, dat de ontspanning vanuit jou moet komen. Als ze zich strak maakt en vastzet, blijf jij ontspannen en laat je los. (niet helemaal lange teugel, maar lichtere ontspannen aanleuning)