commentaar ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_floorxx

commentaar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 18:40

ik heb mijn pony nu 2 jaar ze heet Floor en ze is nu 5 jaar toen ik haar kreeg was ze net ingereden en kende ze niks al heb ik het gevoel dat het er nu nog nog steeds niet uitziet en ze is af en toe nog steeds erg sterk in haar mond (de laatste foto is van een jaar geleden) dus tips zou ik fijn vinden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:42

vindt je heel erg streng met je binnenhand op de laatste foto! en een open vest??

eerste 2 foto's zien er aardig ontspannen uit!!

lisa_floorxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 18:44

Maaike_Ma schreef:
vindt je heel erg streng met je binnenhand op de laatste foto! en een open vest??

eerste 2 foto's zien er aardig ontspannen uit!!

ja ik vind het ook moeilijk om mijn binnenhand te ontspannen want dan komt ze gelijk omhoog en ik houd hem steeds vast en daar word ze ook strek van maar dat gaat een beetje automatisch ook al is dat niet de bedoeling

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:48

Heb je les? Zo niet, lekker les nemen bij een gediplomeerd instructrice. Zij kan je op het moment zelf goed vertellen hoe je je paard wel écht ontspannen en nageeflijk rijdt, ipv hem alleen maar in zijn mond te zitten :)

Als tip zou ik zeggen dat je je handen(op de laatste foto) hoger en dichter bij elkaar mag houden en je niet naar beneden moet trekken als je vraagt, maar je hand naar binnen mag zetten. Maar ik zou eerst werken aan zijn activiteit, nu loopt ie soms wel mooi in de krul maar niet erg actief vanuit de achterhand. Eerst lekker actief aan de hulpen, dat rijdt een stuk fijner.
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 03-08-14 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:51

probeer je handen iets meer boven de shoft te houden, en ben nageeflijk wanneer zij ook nageeflijk is, in je handen. Ben niet bang dat het er stom uitziet. Probeer een actie/reactie te krijgen tussen jullie. Je bent erg streng in je handen, daardoor is zij ook sterk.. Geef haar wat meer ruimte van voor (gene contact verliezen) en probeer meer op die achterhand te rijden... waarbij jij het tempo bepaald uiteraard. Je kunt ook kleine voltes rijden wanneer zij sterk word of er tussen uit wil schieten. meteen stoppen waarmee je bezig was en een kleine volte rijden. Ze zal het uiteindelijk minder gaan doen.
Voor de rest zijn jullie een leuke combinatie! en is het een erg leuk paardje:D

BigOne

Re: commentaar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:00

Goed les nemen, dan word het echt wel wat. Een paard is zo sterk als de ruiterhand, hoe harder jij trekt hoe zwaarder het paard in je hand. Misschien is de basis wat overgeslagen, lekker voorwaarts met een zeer licht contact. paard moet eerst lekker over de rug lopen en daar is hier nog geen sprake van en dan krijg je ook niet de juiste aanleuning.

lisa_floorxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 19:08

bigone schreef:
Goed les nemen, dan word het echt wel wat. Een paard is zo sterk als de ruiterhand, hoe harder jij trekt hoe zwaarder het paard in je hand. Misschien is de basis wat overgeslagen, lekker voorwaarts met een zeer licht contact. paard moet eerst lekker over de rug lopen en daar is hier nog geen sprake van en dan krijg je ook niet de juiste aanleuning.

geld dat ook voor de eerste 2 foto's? want daar had ik het gevoel dat ze wel ontspannen liep en zoals ik er ook bij had gezet die laatste foto is van een jaar geleden ;p les heb ik alleen ik wou ook wel eens weten hoe anderen dit eruit vinden zien :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:13

Mooi paard!

Als je echt puur dressuurmatig wilt rijden dan is les nemen een goede tip.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:14

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.