Mieka @Gouden Laars

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Mieka @Gouden Laars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 13:57

Hi!
Ben ik weer maar eens haha...

Vorig weekend ben ik met mijn monsters Gouden Laars (1.20m) gaan rijden. Aangezien ik een goed gevoel heb overgehouden aan mijn parcours wil ik het graag delen en eens kijken wat jullie ervan vinden.

Ik sta open voor commentaar, maar hou het alsjeblieft vriendelijk en onderbouw je mening!
Ik heb dit topic aangemaakt om te zien waar ik nog aan moet werken en welke puntjes ik nog moet aankaarten bij mijn instructrice.

Even wat info over Mieka:
8 jaartjes jong
VDL Group Verdi NOP x Notaris
+- 1.75m hoog

Ik heb haar nu iets langer dan een jaar, maar tot deze winter lag ze uit met een blessure. We zijn dus nog niet zo heel lang terug bezig :)

Eigen commentaar:
- Soms nog meer hand geven. Dit vind ik moeilijk bij haar omdat Mieka in 2 delen springt.
- Die balk was mijn eigen fout. Had haar een pas moeten terugvragen ipv 1 vooruit te rijden

https://www.youtube.com/watch?v=bok7cAJ ... iAR60VmaWA

Enjoy!

BigOne

Re: Mieka @Gouden Laars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:11

Goed paard, je geeft aan dat je soms meer hand moet geven, ik vind dat je veel vaker meer ruimte moet geven, vooral op de eerste sprongen krijgt je paard zeer weinig ruimte. Zo kan ze haar rug slecht gebruiken. Veel succes verder met haar, ziet er in ieder geval alweer beter uit.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 14:14

bigone schreef:
Goed paard, je geeft aan dat je soms meer hand moet geven, ik vind dat je veel vaker meer ruimte moet geven, vooral op de eerste sprongen krijgt je paard zeer weinig ruimte. Zo kan ze haar rug slecht gebruiken. Veel succes verder met haar, ziet er in ieder geval alweer beter uit.

Klopt dat ik haar meer hand moet geven. Heb ik hierboven zelf als punt aangegeven en wordt ook aan gewerkt ;) Dit is al een stuk gebeterd tegenover vroeger dus ik heb er vertrouwen in dat dat wel goed zal komen...

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:56

Meegeven is moeilijk, Mieka ziet er voorwaarts uit en dan is het wat lastiger om mee te geven maar dat komt nog wel want het moet nog wel een beetje :) Ik vond dat je haar heel netjes reed en was best jaloers op de wissels, als die van mij ook zo zouden zijn op concours zou ik d'r erg blij van worden! :')

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 19:04

Goh, dat verdraaid dit filmpje wel vind ik :P Mieka is helemaal geen voorwaarts paard. Dit was denk ik het eerste parcours waar ik geen strafpunten had voor tijd. Ik moet haar heel de tijd aanmoedigen om meer voorwaarts te gaan maar toch bij mij te blijven haha. Maar dat komt wel helemaal goed.
Die wissels, tje. Ik heb 2 paarden die thuis amper/slecht wisselen en het beide op wedstrijd uit zichzelf doen :P

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:55

Oh nou, ze zag dr daar lekker voorwaarts uit! :P tja, de mijne doet het andersom! :')

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 11:41

Haha nee ze is eigenlijk totaaaal niet voorwaarts :P Heb nog een andere, die is pas voorwaarts. En daar heb ik helemaal geen probleem mee om hand te geven, maar Mieka springt heel vreemd (ook m'n instructrice zegt dat) en daardoor vind ik het moeilijker om haar te volgen met mijn hand. Maar er zit zeker verbetering in tegenover vroeger :)