Zoals de titel al zegt was mijn pony toen we haar kochten (bijna) bomproef, alleen groot verkeer vond/vind ze niet zo leuk. Als ik dus naar buiten ging schrok ze bijna nooit en ook niet in een binnenbak oid.
Sinds een paar maanden vertoont ze wel wat schrik gedrag. Het valt me op dat ze dit bij ons thuis (in de binnenbak) en dicht bij huis meer doet dan echt op wedstrijd enzo, dan valt dat weer reuze mee. (Soms is het wisselend)
Ikzelf ben een paar jaar geleden heel erg bang geweest om te rijden, nu gaat het weer super goed, maar zodra mijn pony ergens heel kijkerig op word komt dat angst gevoel nog steeds wel een beetje terug. Ik heb het idee dat - het schrik gedrag - misschien wel door mijn wijze van rijden af en toe komt, maar ik heb geen idee hoe of wat. Soms heb ik ook het idee dat ze meer iets zoekt om maar van te schrikken om onder haar werk uit te kunnen komen.
Heeft iemand tips om hier mee om te gaan zodat ze weer net zo bomproef word als eerst?
Als iets niet helemaal duidelijk is dan hoor ik dat graag

Die eet paarden
)
En vaak ga ik dan nog een keer expres langs het gene wat ze eng vond....totdat ze wel normaal kan doen....