Eerste keer fanatiek springen met Evy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DorienA

Eerste keer fanatiek springen met Evy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 20:19

Voor het eerst hebben Evy en ik fanatiek getraind met springen, en het ging onwijs goed !

We springen wel vaker, maar dan meer een beetje voor de lol, en niet zo hoog. Maar gisteren gingen we hoog *\o/*

Ik durf dit eigenlijk niet zo goed op Horse At Work te zetten, aangezien ik niet wil dat er hier een hele discussie komt.
Maar ik heb toch maar besloten omdat het te doen, ook omdat ik graag tips wil, want ik wil graag verder komen. En steeds beter worden :j

Mijn zus eline95enile op bokt, van Eya Fotografie ging weer een keertje mee om foto's te maken, en dat is goed gelukt.
Ondanks dat het onwijs hard regende, zijn er mooie plaatjes uitgekomen.

Eigen verbeterpuntjes
❥ Handen rechtop :Y)
❥ Meer vooruit kijken
❥ Actief doorrijden na de sprong

Tja.. Evy vindt het erg lastig om goed uit te komen, en ik zou graag willen weten hoe ik dit goed kan oefenen. Dit vind ik wel erg lastig namelijk.

Paspoortje
❥ Evy
❥ 13 maart 2010
❥ 4 jaar
❥ Appaloosa
❥ 1.38 meter

Eerst even inrijden , ook met balkjes :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daar gaan we *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding4

Ja, ik zit hier niet in de verlichte zit, dit is zo'n sprong dat ze de afstand verkeerd inschat, en dus te vroeg springt.

Afbeelding

Op deze foto ben ik ontzettend trots *\o/*

Afbeelding

Jaja, best hoog ^^

Afbeelding

En nog een kort filmpje van deze dag is misschien ook wel handig:

Ik ben zo trots op haar, wat we allemaal al bereikt hebben in de anderhalf jaar dat ik haar nu verzorg <3

Willen jullie het een beetje aardig houden alsjeblieft? Tips zijn wel heel fijn! ;)

Liefs, Dorien

Melodyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:57

DewiFoto

Re: Eerste keer fanatiek springen met Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:04

Aaaahh gaaff.. een appie!
Ziet er al goed uit hoor.

Zelf zou ik niet te ver voor je pony uitspringen. Dus wachten tot ze springt en dan niet te ver naar voren meegaan.Qua afstanden oefenen kun je beginnen met drafbalkjes voor de hindernis en lijntjes rijden zodat je zelf de afstanden ook beter gaat zien.

( en ik vind je zadel niet zo mooi liggen.. ik weet niet 'wat' ik er aan zie.. maar er is iets mee .. )

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:36

Wat een leuke stippenpony! Heeft ze ook een stippen veulen?

Ziet er goed uit zo voor de eerste keer ;),
Probeer iets minder ver en naar voren uit je zadel te komen, daardoor komt er teveel gewicht op haar voorhand wat het voor haar lastig maakt om omhoog te komen, wat natuurlijk de bedoeling is. Je ziet het ook aan haar manier van springen als jij tever uit het zadel komt, dan springt ze iets onhandiger. Naar voren blijven kijken werkt daar trouwens aan mee. Probeer een punt te zoeken waar je naar kijkt, de laatste paar seconden voor de sprong, dan blijf jij ook rechter zitten :D
Voor de rest lekker veel blijven oefenen, veel lijntjes rijden met de cavelleties, op het filmpje kom je niet overal even lekker uit, maar dat maakt niet uit, pony lost het goed op en dat is toch een kwestie van veel doen voor je het ritme te pakken hebt.

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 09:18

Ilse_123 schreef:
Wat een leuke stippenpony! Heeft ze ook een stippen veulen?

Ziet er goed uit zo voor de eerste keer ;),
Probeer iets minder ver en naar voren uit je zadel te komen, daardoor komt er teveel gewicht op haar voorhand wat het voor haar lastig maakt om omhoog te komen, wat natuurlijk de bedoeling is. Je ziet het ook aan haar manier van springen als jij tever uit het zadel komt, dan springt ze iets onhandiger. Naar voren blijven kijken werkt daar trouwens aan mee. Probeer een punt te zoeken waar je naar kijkt, de laatste paar seconden voor de sprong, dan blijf jij ook rechter zitten :D
Voor de rest lekker veel blijven oefenen, veel lijntjes rijden met de cavelleties, op het filmpje kom je niet overal even lekker uit, maar dat maakt niet uit, pony lost het goed op en dat is toch een kwestie van veel doen voor je het ritme te pakken hebt.

Heel erg bedankt ! Hier heb ik echt wat aan, super ! _/-\o_

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:46

Wat je zelf al zegt handen rechtop en impuls houden na de sprong, dit kun je trouwens heel leuk oefenen met galopbalken en een cavaletti (galopbalk, cavaletti, galopbalk) en als je naar voren blijft kijken leun je ook minder naar voren, als je dit ook boven de sprong doet zit je je pony niks in de weg.
Dat van die cavaletti helpt overigens ook met het zien van afstanden, want je pony kan het wel zien maar jij moet het zien want jij regelt het tempo ;) Als je zoiets hebt van "Ik kom ruim" dan geef je iets been bij en kom je kort er op houd je haar iets in, maar dit kun je alleen doen als je de afstanden ziet.
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen dus.
Je hebt trouwens zo een op het oog een hele brave 4 jarige, die nog eens heel leuk is om naar te kijken ook :D

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 20:07

jaleesa89 schreef:
Wat je zelf al zegt handen rechtop en impuls houden na de sprong, dit kun je trouwens heel leuk oefenen met galopbalken en een cavaletti (galopbalk, cavaletti, galopbalk) en als je naar voren blijft kijken leun je ook minder naar voren, als je dit ook boven de sprong doet zit je je pony niks in de weg.
Dat van die cavaletti helpt overigens ook met het zien van afstanden, want je pony kan het wel zien maar jij moet het zien want jij regelt het tempo ;) Als je zoiets hebt van "Ik kom ruim" dan geef je iets been bij en kom je kort er op houd je haar iets in, maar dit kun je alleen doen als je de afstanden ziet.
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen dus.
Je hebt trouwens zo een op het oog een hele brave 4 jarige, die nog eens heel leuk is om naar te kijken ook :D

Bedankt ! :j En ik ga ermee oefenen, bedankt voor de tips !

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:51

Leuke pony! :D

Maar eh...ik zou wel je beugels een paar gaatjes korter maken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:29

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Dkschrute

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:55

Jep, handen rechtop en idd impuls houden na de sprong. Mee eens (:

Wat een mooi kleur paard toch.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:57

idd je beugels een paar gaatjes korter. zorg dat je niet naar voren valt over je paard heen maar dat je mee gaat in de sprong naar boven. en dat gaat moeilijk met zulke lange beugels. goed na voren kijken is de enige manier om de sprong goed in te schatten. ken de stappen van je paard en de afmetingen door ze vaak te tellen. al ergens in de bocht bij het aanrijden ga je inschatten hoe veel galop passen je nodig hebt en daarop schat je in wanneer je aanspringt. een aantal meter voor de sprong bedenk je of je uit komt.. zo niet moet je kijken wat je wil.. kom je uit als ze 3 grote galop passen maakt dan schakel je bij.. als er 1 tussen moet hou je iets in. balkjes lopen helpt hier goed bij. leg wat balkjes neer. de ene keer moet ze 1 galop sprong tussen de elk balkje maken en de andere keer 2 of misschien zelfs 3 of 3 om 2 wat jij wil. door dit met haar te oefenen leer je vanzelf beter inschatten en je paard leert goed met tempo wisseling om te gaan. een balkje voor de sprong kan ook al wonderen doen.

veel succes met oefenen!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 03:08

Ziet er al goed uit zeg! Worden hier al goede tips gegeven. Voor het mooie zou ze iets fanatieker mogen springen maar dat komt vanzelf. Let wel op dat je je knieën aangesloten houd en niet voor de sprong uit gaat zitten. Je zit nu regelmatig al erg vroeg naar voren/boven de hals.

Ben ik trouwens de enige wie de buik/uier opvalt? :oo is ze drachtig of heeft ze een veulen aan de voet?

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 08:46

Rubber_Duck schreef:
Ziet er al goed uit zeg! Worden hier al goede tips gegeven. Voor het mooie zou ze iets fanatieker mogen springen maar dat komt vanzelf. Let wel op dat je je knieën aangesloten houd en niet voor de sprong uit gaat zitten. Je zit nu regelmatig al erg vroeg naar voren/boven de hals.

Ben ik trouwens de enige wie de buik/uier opvalt? :oo is ze drachtig of heeft ze een veulen aan de voet?

Zie profiel . Ze heeft een veulen aan de voet. Nee je bent niet de enige , maar deze reacties worden weggehaald vanwege geen tips ofzo , haha

Bedankt voor de tips ! Ik ga ermee oefenen .