Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Lang en laag is goed, maar let er wel op dat lang en laag ook inhoud dat het paard zijn achterhand gebruikt en idd moet je ook wel degelijk de rugspieren trainen, maar als je je paard lang en laag kan laten lopen met gebruik van de achterhand dan heb je volgens mij al heel veel
midgie schreef:Lang en laag is goed, maar let er wel op dat lang en laag ook inhoud dat het paard zijn achterhand gebruikt en idd moet je ook wel degelijk de rugspieren trainen, maar als je je paard lang en laag kan laten lopen met gebruik van de achterhand dan heb je volgens mij al heel veel
Simpelman schreef:De buikspieren én de rugspieren train je door lang en laag, = losgelaten, voorwaarts te rijden.
Voorwaarts is het paard langere passen laten maken dan dat het vanuit zichzelf doet.
[ Afbeelding ]
midgie schreef:Simpelman schreef:De buikspieren én de rugspieren train je door lang en laag, = losgelaten, voorwaarts te rijden.
Voorwaarts is het paard langere passen laten maken dan dat het vanuit zichzelf doet.
Ja maar hoeveel ruiters weten wat voorwaarts is?
midgie schreef:Ik zou zeker de longeerhulp niet aanraden, daar word het paard echt niet beter van , leert alleen maar meer op de voorhand lopen volgens mij . leer longeren vanuit gevoel, daar heb jij en het paard heel veel meer aan als je het ook rijtechnisch wil verbeteren, geen enkel hulpmiddel kan zo verfijnt werken als de ruiterhand, tenminste als de ruiterhand met gevoel de ophoudingen geeft, nooit met druk werken en juist dat doe je met hulpmiddlen, het paard gaat zichzelf corrigeren en juist dan krijg je een paard wat stug word,zeker als er ook nog met bit in word gelongeert , dan heb je ook vaak de verkeerde stelling, want je trekt de onderkaak naar je toe en juist moet die van je af als je met stelling werkt, longeer daarom aan de kaptoom, met de middelste ring kun je de bovenkaak plaatsen .
Sjira schreef:Simpelman schreef:VOORWAARTS!
Dat wil dus zeggen GROTERE PASSEN MAKEN, NIET SNELLER GAAN.
Ja *zucht* sommige begrijpen dit gewoon niet... Die kunnen beter motor gaan rijden![]()
Maar voor degene die dit wel snappen, dat is inderdaad DE manier om een paard goed te trainen!