Eli at work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Eli at work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 21:07

Deze foto's al eens geplaatst op RIJ- ITP (tijdens voetbal :)) ) maar daar nog niet de tips en opmerkingen gekregen die ik graag zou willen zien, vandaar dat ik het nog een keertje probeer op HAW.

Zal de OP kopiëren:

Eli is een 9-jarige merrie van 1,55. Ik rijd haar nu bijna 2 maanden 2 keer per week bij. Ze kent de basis maar verder is ze nog niet doorgereden, die eervolle taak is aan mij *\o/*

Ik rijd Eli los en voorwaarts. Ze kent nog niet zo veel en is een opgerichte houding niet gewend, daar beginnen we wel mee als ze sterker is en ze vertrouwder zal zijn met wat ze nu opeens allemaal moet doen :D
Het probleem waar we tijdens het rijden nog het meeste tegenaan lopen, is dat haar galop nog erg onstuimig en wild is. Ze vindt het moeilijk hierin haar balans te bewaren, vandaar dat ik haar op de galopfoto wat ruimte geef met mijn zit. Ik verwacht dat de galop steeds beter zal gaan, zeker als ze in de toekomst sterker en zekerder zal zijn. Op dit moment rijden we een volte en een lange zijde zonder te 'rennen', daarna neem ik haar weer terug.

Voorheen vond Eli het erg moeilijk om in te buigen, stelling aan te nemen en dat soort dingen. Dat gaat inmiddels veel- en veel beter, dat heeft ze echt goed opgepakt! Ze is heel werkwillig en denkt goed mee. Soms wel een beetje te goed :+

Wel stoor ik me aan mijn eigen houding, ik heb de neiging om wat voorover te gaan zitten en mijn onderbenen af te steken. -O- Nu ik deze foto's zie, merk ik dat ik best wat minder voorzichtig mag zijn en er meer aan kan rijden. Dit is de eerste keer dat ik foto's zie van Eli en mij, en eerlijk gezegd valt het me mee hoe het eruit ziet. We zijn er natuurlijk nog lang niet, maar we komen van een boel spanning en stijfheid dus ik ben enorm op deze lieve merrie!

Intussen zijn we een paar weken verder. Ze heeft een paar weken niet zoveel gedaan, is wat stijf en ze is recent verhuisd naar een nieuwe stalling, waar ze het naar haar zin heeft. We pakken het i.v.m. de hitte langzaam weer op :)

Ben benieuwd wat jullie van haar vinden!

1. 1. Warmstappen. Nog even met een zweepje erbij, wakker worden
Afbeelding

2. Na lekker lang warmstappen een drafje. Niks ingewikkelds, gewoon draven in een lekker tempo
Afbeelding

3. Rechtop verdikkie 8)7
Afbeelding

4. ... >;) Het voelt minder voorover.
Afbeelding

5. Elk rondje wordt ze iets losser en zit ze ook lekkerder
Afbeelding

6. Hier zie je dat ze het moeilijk vindt om na het verruimen terug te komen. Het liefste kachelt ze door.
Afbeelding

7. Dit is een hoek later, ze 'accepteert' het gelukkig wel vlug dat ze rustig aan moet doen
Afbeelding

Ik stoor me wel enorm aan mijn schouders op foto 7. Draai ze precies de verkeerde kant op, aandachtspuntje.

8. Afbeelding

9. Stap tussendoor
Afbeelding

10. Galop; aanschouw de uitdaging :P Ze gaat erg hard en wil niet buigen. Ik krijg het nu voor elkaar om haar 2 voltes bij me te houden, daarna stoppen we, doen we even wat anders en doen we het opnieuw. Ik wil graag dat ze weet dat ze er echt niet zo om hoeft te stressen.
Afbeelding

11. Na de galop hetzelfde soort spanning als na het verruimen in draf. Dit is inderdaad de andere hand, na de linkergalop. Geen foto's van de situatie na de rechtergalop, maar de spanning is vergelijkbaar.
Afbeelding

12. Gelukkig is de spanning er wel uit te rijden
Afbeelding

13. Net niet het fijne fotomoment, maar ik zie wel dat ik recht(er) ga zitten als ze meer ontspannen is en ik haar er meer bij pak.
Afbeelding

14. Jammer van het fotomoment. Uitdraven, ze zakt mooi aan de voorkant. Gaat elke keer fijner :) Ook hier mijn schouders weer..
Afbeelding

Uitdraven: https://lh5.googleusercontent.com/-rRYYXa8kJbg/U6HwtnmZcMI/AAAAAAAAAG4/y_xyaOkKLxU/s800/DSC09358.JPG

15. Moe maar voldaan :)
Afbeelding

Ik hoop op een heleboel fijne tips waar ik mee aan de slag kan!

Nickeltje

Re: Eli at work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:27