Hoi bokkers! Ik heb heel lang nagedacht of ik dit topic zou maken, Omdat het misschien een domme vraag is, maar ik heb het toch geopend. Ik zit op mijn eigen paard niet echt netjes, maar mag daarmee niet op les. Nu heb ik aangeboden gekregen van een professionele instructrice om op haar paard te lessen. Maar mijn vraag is: heeft het zin om op haar paard een paar zitlessen te nemen of zit ik op mijn eigen paard nog niet beter? Alvast bedankt!
Ja hoor. Je leert altijd heel veel van een ander paard en zoals Shadow zegt dat neem je dan mee naar je eigen paard. Dus kans met beiden handen aangrijpen.
vosscot
Geplaatst: 21-07-14 20:45
Heeft zeker zin. Ik doe het ook, op mijn jonge paard zitlessen is erg moeilijk. Daarom les ik soms met een paard wat zelf al lekker door zijn lijf loopt en ik gewoon 100% kan nadenken over wat ik met mijn eigen lijf doe, zodat mijn houding meer routine is en dat over kan dragen bij mijn eigen paard.
Tuurlijk heeft dat zin. Op sommige paarden kun je nu eenmaal niet goed blijven zitten. Om dat te leren kun je het leren op een ander paard waarbij dat wel kan. Dat wat jij daarmee leert en voelt kun je dan doen bij je eigen paard.