Eindelijk van mij@Felicia 4 jaar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

Eindelijk van mij@Felicia 4 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:15

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Eindelijk is ze van mij!!
Felicia ken ik al sinds haar geboorte (toen reed ik haar moeder). Felicia is lekker de opfok ingegaan en ik was druk met studeren en werken! Sinds september 2013 ben ik Felicia rustig aan gaan rijden. In eerste instantie bedoelt voor de verkoop. Maar toen de tweede koper kwam kijken zijn we eens in overleg gegaan en eigenlijk wilde ze haar ook niet kwijt, dus mocht ik haar leasen! :+ Met de afspraak dat als ik er aan toe was ik haar zou kopen en we een contract maakten voor een half jaar! Nu sinds 1 juli is ze helemaal van mij {:} {:} {:} {:} . Achtentwintig jaar en kleine meisjes dromen komen eindelijk uit!
Zie Felicia 1 dag oud:
http://i1293.photobucket.com/albums/b591/lisettegrimme/954983815_5_xozA_zps8b3e67c0.jpeg
En nu 4 jaar en drie maanden:
http://i1293.photobucket.com/albums/b591/lisettegrimme/2014-07-11175722_zpsbc5f54f5.png
En dan nu de rijfoto's. We hebben les en ik ben niet perfect (Felicia natuurlijk wel :+ )
We zijn nu vooral bezig met overgangen, buigen voor mijn binnenbeen. Ik longeer 1 a 2 keer in de week en rij 2 a 3 keer in de week. Ze is elke week in ieder geval 2 dagen vrij. Buiten rijden probeer ik zoveel mogelijk maar lukt helaas niet altijd gezien ze alleen nog teveel spoken ziet, dus een vertrouwd paard erbij nodig is.
Foto's staan niet op volgorde en zijn helaas niet van superkwaliteit, maar ik wilde zo graag een topic maken :)
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

Foto's die er niet meer in pasten:
http://i1293.photobucket.com/albums/b591/lisettegrimme/2014-07-15162234_zpsf7f2fed1.png
http://i1293.photobucket.com/albums/b591/lisettegrimme/2014-07-15162145_zps00ecf7f8.png
http://i1293.photobucket.com/albums/b591/lisettegrimme/2014-07-15162018_zps1c8b8a02.png
http://i1293.photobucket.com/albums/b591/lisettegrimme/2014-07-15141154_zpsa7981111.png
Bedankt alvast!

PS. Mijn vorig topics:
[RIJ-ITP] Vier jarige GroningerxFaldo
[RT-HAW] 3 jarige @ work

Lientjuhh22

Berichten: 407
Geregistreerd: 16-10-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:47

Gefeliciteerd met je eigen paardje!

Het ziet er al best leuk uit!
Het lijkt wel of je een beetje naar voren leunt, probeer goed recht op te blijven zitten, ook kun je misschien wat meer je handen dragen en je ellebogen meer in een 'knik' houden, nu lijkt het of je veel spanning hebt staan op je armen.
Misschien lijkt het alleen op de foto's, maar zou het kunnen dat je beugels misschien wat kort zitten?

Ga vooral zo verder, komt vast wel goed :)
Veel plezier met rijden

Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 22:25

Dankje! Ja het valt mij inderdaad op de foto's ook op dat ik wat naar voren leun! En mijn ellebogen ook, dacht dat dit nu best goed ging. Maar waar foto's en filmpjes al niet goed voor zijn he :).
Ja beugels zijn ondertussen al een gaatje langer gegaan dan ze waren, maar ze moeten nog 1 langer denk ik, moet ik mij even een keer toezetten ;-).

Bedankt voor je reactie, de rest kijkt alleen maar helaas ;(

Lientjuhh22 schreef:
Gefeliciteerd met je eigen paardje!

Het ziet er al best leuk uit!
Het lijkt wel of je een beetje naar voren leunt, probeer goed recht op te blijven zitten, ook kun je misschien wat meer je handen dragen en je ellebogen meer in een 'knik' houden, nu lijkt het of je veel spanning hebt staan op je armen.
Misschien lijkt het alleen op de foto's, maar zou het kunnen dat je beugels misschien wat kort zitten?

Ga vooral zo verder, komt vast wel goed :)
Veel plezier met rijden

Lientjuhh22

Berichten: 407
Geregistreerd: 16-10-13
Woonplaats: Heeze

Re: Eindelijk van mij@Felicia 4 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:47

Het is ook niet makkelijk om in een keer je beugels naar de juiste lengte te doen, je zult toch weer moeten wennen aan de langere beugels, gaatje voor gaatje dan kun je er het beste aan wennen :)

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Eindelijk van mij@Felicia 4 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:59

Probeer je tenen wat meer naar binnen te draaien (ik heb dat probleem ook hoor) en een knik in je elleboog en die langs je lichaam houden. Het lijkt ook alsof je in een bocht erg naar binnen gaat hangen. Of zie ik dat verkeerd??

Heerlijk gevoel he zo'n eigen paardje!!

Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 20:19

Debbie00 schreef:
Probeer je tenen wat meer naar binnen te draaien (ik heb dat probleem ook hoor) en een knik in je elleboog en die langs je lichaam houden. Het lijkt ook alsof je in een bocht erg naar binnen gaat hangen. Of zie ik dat verkeerd??

Heerlijk gevoel he zo'n eigen paardje!!


Klopt helemaal tenen en ellebogen :).
Uhhh, geen idee eigenlijk, ik zal er eens op letten!

Echt heeeeeerlijk!!!

Jokefleur1

Berichten: 24
Geregistreerd: 22-07-14
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Eindelijk van mij@Felicia 4 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:24

Wauw, heel mooi paardje!
Ik denk dat het misschien kan helpen om je teugels wat korter te nemen en je zelf wat meer te ontspannen. Dan zal je paard ook een heel klein beetje opgerichter lopen en kan je hem soepel maken door middel van bochten te draaien, uit de hoek keren, etc.
Ikzelf heb ook een paardje dat niet gemakkelijk mooi opgericht loopt, maar veel oefenen op de stellingen en dan gaat het vanzelf!
Foto's zijn natuurlijk maar foto's, dus het kan evengoed zijn dat je hiermee al bezig bent! :D
Ik probeer maar tips te geven :D
Veel succes en véééél plezier ermee!

Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

Re: Eindelijk van mij@Felicia 4 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 14:09

Dankje!
Teugels korter klopt helemaal! Heb ze zelf al een stuk korter dan eerder ;). Heb gister les gehad en zijn er druk mee bezig :). Inderdaad veel oefenen op stelling :).

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Eindelijk van mij@Felicia 4 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:13

Heel gaaf! Ik herken je verhaal helemaal, ik zit ook sinds een maandje op mijn ruin waar ik bijna 4 jaar op heb moeten wachten <3

De foto's geven een fijn voorwaarts beeld! Top, want dat is toch het eerste punt waar je de winst kan halen met zo'n jonkie. Je houding kan inderdaad beter, maar mijn ervaring leert is dat je in je eigen voorzichtigheid je teveel aanpast aan je paard op zulke momenten. Wees trots en straal dat uit :) Je geeft aan al les te hebben dus dat komt vanzelf goed :))

Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 14:20

Amaryllis schreef:
Heel gaaf! Ik herken je verhaal helemaal, ik zit ook sinds een maandje op mijn ruin waar ik bijna 4 jaar op heb moeten wachten <3

De foto's geven een fijn voorwaarts beeld! Top, want dat is toch het eerste punt waar je de winst kan halen met zo'n jonkie. Je houding kan inderdaad beter, maar mijn ervaring leert is dat je in je eigen voorzichtigheid je teveel aanpast aan je paard op zulke momenten. Wees trots en straal dat uit :) Je geeft aan al les te hebben dus dat komt vanzelf goed :))


Ja ik ben te lief zeggen ze :+ . Maaaar gister weer les gehad dus het komt helemaal goed! Ik moet gewoon een bandje hebben die mij steeds bewust maakt van mijn houding :o
Ben ook bezig lekker KM te maken, bos in etc!

Heelijk! Geniet jij ook lekker van je paardje!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Eindelijk van mij@Felicia 4 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:54

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.