Diallo @ work 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Diallo @ work 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 10:15

Coby @ [RT-HAW] Diallo @ work
Vervolg op dit topic, bedankt voor alle positieve behulpzame reacties! Heb er zeker wat van geleerd alleen echt mijn beugels zijn een moeilijk puntje.. bij deze ben ik nog maar 1 gaatje verlengd (ook omdat ik echt niet veel tijd had voor mijn paard ben ik er niet echt mee bezig geweest). Morgen allicht weer een gaatje verlengen of ik ga eens een dressuurzadel opleggen. Ik voel mij er ook niet goed bij als mijn benen overal naartoe zwieberen :=
Mijn handen meer gaan dragen..

Hier is een korte video!
(HD)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al bij al, springen ligt ons beter maar dit vak moet ook geoefend worden :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:19

Leuk paard! Wees er trots op, en ga zo zitten! Je mag arrogant zijn, rechtop zitten en doe alsof je de beste bent!
Je handen inderdaad meer dragen. Teugels korter, hoger en iets naar voren.

Succes :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:20

Je beugels mogen misschien eigenlijk nog wel twee of drie gaten langer.

Ik vind het er best oké uit zien eigenlijk.

Handen mogen eer rechtop en boven de schoft van je paard en probeer iets meer op je kont te gaan zitten (schouders iets meer terug en rechterop gaan zitten, dan moet je eigenlijk al wel goed gaan zitten).

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:22

Hij mag een stuk actiever lopen, veel tempowisselingen en schijnovergangen maken helpt daarmee goed :) Hierdoor valt ie ook iets op de voorhand en achter de loodlijn, met veel oefenen met actief lopen heb je dit er weer uit
En je tenen in de beugels ipv je voet, zo kan je ook beter je hakken uitdrukken ;)
Je zit ook iets voorover gekiept en kijkt naar beneden, als je actiever en rechter gaat zitten gaat hij vanzelf ook actiever lopen
Verder loopt ie mooi over zn rug en ontspannen, vooral de galop ziet er goed uit. Ga zo door! :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 20:26

Even aan de puntjes proberen werken, dressuurzadelke opgelegd en paar gaten langer. Even wennen maar het ging wel alleen de milt na 5 minuten :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kahawa

Re: Diallo @ work 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:33

Jullie zijn mooi vooruitgegaan tov het vorige topic. In een dressuurzadel zit je al gelijk veel beter, alleen dan moet je nog wel goed op de houding van je handen letten.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:45

Super, Nenah! Een stuk beter :)
Mis alleen nog wat arrogantie zoals de anderen het noemde :P
Voor de rest gaat het zeker de goede kant op!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 20:51

Dat gaat nog even duren :') had nogal last van de warmte, dazen blegh, echt geen dressuur weertje :=
Was zo gefrustreerd dat ik niet alle puntjes kon nagaan en bij deze dat even achterwege gelaten. Morgen opnieuw (in de ochtend haha) :)

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:55

aaahhhgggg ik vind de sporen iets te hard ik de buik gedrukt worden

(mijn mening)

verder is het een heel mooi paardje ook vind ik het plaatje met dressuurzadel mooier :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:04

Ik vind hem fijn door de hals!

Er mag idd irts meer actie en flair in de gangen, maar ik vind hem vkkr een basis springen helemaal niet verkeerd!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 21:13

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 21:50

Maar over die sporen.. dat valt toch echt hartstikke mee hoor.. Ik weet van mezelf wanneer ik hem eens echt vooruit moet branden en dat is niet al te veel. Ik liet mijn paard eens 2 maanden gebruiken door een vriendin voor haar initiator te halen en toen had hij schaafplekken op de plek waar ze de sporen gebruikte :=

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:06

Wauw ziet er fijn en ontspannen uit zeg! En wat een leuk beest! Ik ken het probleem met de beugels langer maken, voor mij voelt kort veel "veiliger" ofzo :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 13:28

Lovelincoln schreef:
Wauw ziet er fijn en ontspannen uit zeg! En wat een leuk beest! Ik ken het probleem met de beugels langer maken, voor mij voelt kort veel "veiliger" ofzo :')

Precies, als hij eens gek doet.. is het gewoon veel makkelijker uit te zitten met kortere beugels :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 14:46

Gisteren nog maar eens aan de slag gegaan, die sporen eens af gelaten maar het ging toch een stuk moeizamer. Aan het weer zal het ook wel liggen := de dazen vlogen alom, meer dan een jaar geleden heb ik mijn linker voet verstuikt en die doet nu echt enorm veel pijn als ik intensief dressuur rij := geen idee wat ik daarmee moet :( de blaren kwamen ook op mijn vingers :') Ik heb echt geen karakter om in deze omstandigheden te rijden :')
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:48

Ik vind hem wel heel erg achter de loodlijn lopen..

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:54

Volgens mij ben je nog veel te veel met zn hoofd bezig. Ik zou meer de focus leggen op het naar voren rijden :)

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:25

xTitanic schreef:
Lovelincoln schreef:

Precies, als hij eens gek doet.. is het gewoon veel makkelijker uit te zitten met kortere beugels :')

Jep, mijn excuus is dat t een jonge pony is die zijn onvoorspelbaar etc, maar ondertussen ken ik dr en weet ik wanneer ze gek doet, dus toch maar trainen met langere beugels :')

Mijn ervaring met warm weer is dat ze echt vervelend kunnen zijn, maar er komen vast wel weer betere dagen *\o/*