Na een jaar ziekte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Na een jaar ziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 17:11

Niet gedacht dat er ooit nog een HAW topic van dit paard zou kunnen komen...

Meer dan een jaar geleden werd mijn paard onverklaarbaar ziek. En heel erg ziek ook. Een jaar lang hebben we van alles onderzocht en meerdere malen besloten haar in te slapen. Gelukkig nooit doorgezet. Nu is dan eindelijk het vonnis geveld: chronische bronchitis, maar zonder hoest. Niet levensbedreigend, maar ook niet te genezen. Veel buiten staan helpt en daarnaast zijn er wat kleine dingen die we kunnen doen om alles net iets te verlichten.

Dit paard is dus ook meer dan een jaar niet meer onder het zadel geweest, is alle spieren kwijt, balans kwijt etc.. Mijn rijvaardigheid is er ook niet op vooruitgegaan.

Maar dan toch twee korte filmpjes. Het doel is om de conditie weer langzaam op te gaan bouwen, dus nu ga ik ongeveer 3x in de week 20 minuten aan de slag. We hebben voornamelijk gestapt en af en toe stukjes gedraafd. Dit was de tweede keer dat het zadel er weer op lag.

Het tweede filmpje is binnen gemaakt, omdat we gek werden van de dazen buiten.

Tips over mijn houding of over het opbouwen van een training zijn welkom. Bedenk echter dat les in dit stadium nog niet gaat en het ook niet de bedoeling is om een vurige training neer te zetten.

Eigen puntjes:
- handen: op linkerteugel raak ik vaak contact kwijt en dat probeer ik op te vangen. Het lijkt echter of ik erg tegenwerk.
- in draf: meer ontspannen.

https://www.youtube.com/watch?v=YpNVRyVkzpE
https://www.youtube.com/watch?v=UCy4lYp8Z2E

1234

Re: Na een jaar ziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:17

De video's doen het niet ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:26

Ja hoor doen het, wat een mooi paard jullie zijn een goed stel.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:34

Nu doet de eerste het wel, tweede niet. Staat op 'wordt verwerkt'.
Eerst deden ze het beiden niet.

Roos_Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:07

ik vind het knap dat je toch door bent gegaan! wat je kan proberen is om je handen stil te houden (wat je zelf ook al zei) en je tenen naar binnen te draaien. je ellebogen tegen je lichaam aan houden dat helpt om je handen stil te houden ;) voor de rest vind ik het er best oke uit zien voor iemand die lang niet heeft gereden !! :D (ik weet niet of je hier wat aan hebt maar het is iets ;) )

Roos_Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:07

ik vind het knap dat je toch door bent gegaan! wat je kan proberen is om je handen stil te houden (wat je zelf ook al zei) en je tenen naar binnen te draaien. je ellebogen tegen je lichaam aan houden dat helpt om je handen stil te houden ;) voor de rest vind ik het er best oke uit zien voor iemand die lang niet heeft gereden !! :D (ik weet niet of je hier wat aan hebt maar het is iets ;) )

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 14:07

Het duurde idd lang voordat de filmpjes geladen waren. Sorry!

Bedankt voor de leuke reacties!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:04

Verder niemand tips?