Hallo bokkers!! ik zit met wat vragen. Misschien kunnen jullie een beetje helpen.
Mijn verzorgpony moet ingereden worden. Dat ga ik doen,met vrij professonele begeleiding. Opzich no problem,want de eigenaresse heeft zelf al ik weet niet hoeveel paarden zadelmak gemaakt en ingereden. Dat zal denk ik geen probleem worden.
Maar, Mijn houding is niet heel goed, En ik heb volgens mij een hele sterke hand.
Doordat toen ik begon met rijden, Alles verpest is op de manege. Moest altijd de vervelende pony's rijden. En voornamelijk springen. Ik ben zo blij dat ik daar weg ben gegaan. Maar ik ben toen erg bang geworden van het rijden. En springen hoefde je helemaal niet mee aan te komen. Inmiddels rijd ik al weer n klein jaar op een a pony. (Met professonele begeleiding!!!!!! ) Die eigenlijk te klein wordt.(ben1.54 en weeg 45kg.)
Niet schandalig maar het is niet echt bevorderlijk voor mijn rijkunsten.
Oftewel: Ik ben nu dus bang dat mijn houding en sterke handen het inrijden belemmeren. Kwa sturing,ik heb geleerd met handen ipv zit te sturen.
Dus iemand tips,tricks etc.????
houd het aub vriendelijk!! graag opbouwend commentaar.
Als je het niet vertrouwd: niet doen! Een jonge pony is nog heel gevoelig voor alles. Als je het toch wel wilt doen, zou ik zeggen: ga werken aan de dingen die je nu noemt . Alles kan nog verbeterd worden toch ?
Ik zo het persoonlijk zelf niet doen. Ookal heb je zelf professionele hulp, als jij een te strenge hand en geen goede zit heb zal je dat aan t paard gaan merken.
Maar aan de andere kant, jij kan er ook alleen maar weer van leren. Dus als de hulp echt professioneel is, en jij er ook wat van aanneemt, is het aan de andere kant helemaal niet zo'n gek idee.
Als je hem in gaat rijden; Succes, en geniet ervan want het is echt geweldig om zo iets te ervaren!