B pony in rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana1993

B pony in rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:27

Hallo Bokkers,

Op het moment ben ik bezig met het zadelmak maken van een B welsh hengst. Hij is 1,32m en ik ben 1,70 en weeg 50 kilo..

Ben ik nou te groot voor hem en wat vinden jullie er nou van. Wij hebben er voor gekozen om er geen jong meisje op te zetten die wel een stuk kleiner is. Omdat het toch een hengst is waar je mee werkt en de verantwoording bij ons ligt en wij dat risico niet willen nemen.
Laatst bijgewerkt door Deliana1993 op 08-07-14 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:29

Je bent wel aan de grote kant ja, maar als het echt alleen zadelmak maken is en je er hooguit 2x per week max 20 min op zit, denk ik wel dat het kan, maar ik zou niet gaan gallopperen want dan zitten je benen in de weg voor de pony..

Edit: ik ga toch mee met de mensen onder mij.. Je moet jezelf en de pony niet in de weg zitten wat nu wel t geval is
Laatst bijgewerkt door Emmarosaly op 08-07-14 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:30

Ik vind je persoonlijk echt te groot. Zou zelf op zoek gaan naar een kleinere ruiter, er zijn er vast wel een aantal.

Equisync

Nee sorry, ik vind je echt te groot voor deze pony. Als je je benen normaal zou houden kom je bijna tegen zijn knieën aan, en dat vind ik niet kunnen..
Ik heb met mijn 1.75 en lange benen al extra een breder paard gezocht van rond de 1.50 zodat ik er op pas, maar dit kan imo echt niet, sorry.
Buiten dat ben je ook te groot voor dit zadel..
Laatst bijgewerkt door Equisync op 08-07-14 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Niet doen, want je bent te zwaar maar ook kun je hem zo omtrekken als hij een keer een pas verkeerd doet. En ondanks het geen cap eigen risico vind ik het te idioot voor woorden dat je er niet eentje op hebt ;)
Dus kappen, ga naar de manege, zoek een handig ruitertje en zet die erop.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:31

Ik vind je vooral niet zo netjes zitten en ik denk dat je hem daardoor uit balans kunt halen. Je beugels zijn veel te kort waardoor je een beetje een stoelzit hebt.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:32

Joolien schreef:
Niet doen, want je bent te zwaar maar ook kun je hem zo omtrekken als hij een keer een pas verkeerd doet. En ondanks het geen cap eigen risico vind ik het te idioot voor woorden dat je er niet eentje op hebt ;)
Dus kappen, ga naar de manege, zoek een handig ruitertje en zet die erop.

Ik ga hier in mee. Meer kan ik niet zeggen ;)
Wel een leuke pony trouwens!

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:32

Te zwaar vind ik niet kloppen ik weeg 50 kilo en zoek maar eens een klein ruitertje die zullen bijna net zo zwaar zijn als ik. Wij willen niet iemand jonger dan 18 hebben die op een hengst gaat rijden ivm de verantwoording die wij dan hebben

leestmee

Ik vind je bovenlijf ook te lang. Pas op dat je hem niet uit balans haalt.
Ik begrijp je beweegredenen wel waarom je er geen klein ruitertje op zet, maar ik denk dat dat op een gegeven moment echt moet voor het behoud van de pony.

Anoniem

Je bent veel te groot, ik snap niet hoe het in je op komt dat dit überhaupt nog past.
Daarnaast, wat dan als ie ingereden is?? Dan kan er toch ook niemand op rijden dan?
Castreer hem en zet er een klein ruitertje op of laat hem hengst en rijd er niet op.
Dat je geen cap op hebt tijdens het inrijden zegt voor mij overigens ook genoeg over je kunde.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:33

zodra hij goed ingereden wordt en de hulpen etc kent is het de bedoeling dat hij voor de wagen gaat. Ook dan kan er een kleiner iemand op het gaat mij alleen om het inrijden!

En over cap is mijn eigen risico en ik ken de pony en weet dus wat ik wel kan doen en wat niet
Laatst bijgewerkt door Deliana1993 op 08-07-14 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:34

Als ik op de Haflinger van m'n vrouw kruip heb ik al moeite met de juiste beenhulpen geven omdat mijn benen vrij lang zijn. Ze steken minder uit dan jouw benen, dus ik krijg het idee dat je lengte het lastig maakt om de pony de juiste hulpen te leren.

Cemlys

Zowiezo te groot, ik denk boven de 1.60 (nu even niet aan het gewicht denkend) kan het qua lengte eigenlijk niet meer. qua gewicht valt het nu wel mee, maar je kunt onmogelijk netjes je balans houden op deze pony, waardoor hij ook niet in balans leert lopen.

Anoniem

Dan beleer je hem toch voor de wagen ipv onder het zadel? Daarvoor hoef je er echt niet op te gaan zitten.

Anoniem

Deliana1993 schreef:
Te zwaar vind ik niet kloppen ik weeg 50 kilo en zoek maar eens een klein ruitertje die zullen bijna net zo zwaar zijn als ik. Wij willen niet iemand jonger dan 18 hebben die op een hengst gaat rijden ivm de verantwoording die wij dan hebben

JE gewicht maakt niet uit maar je lengte maakt dat als hij er vandoor gaat en hij is nog niet zo sterk, je hem om kunt trekken en samen kunt vallen. Heb het zien gebeuren en niet 1 keer, maar vaker.
En als je het risico niet wilt lopen moet je of je hengst niet willen rijden, of hem castreren ;)

Unique6

Deliana1993 schreef:

Qua gewicht zou het misschien nog wel kunnen. Maar het is een iel paardje & vooral je bovenlichaam vind ik erg lang. Dan laat je hem castreren!

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:35

Deliana1993 schreef:
zodra hij goed ingereden wordt en de hulpen etc kent is het de bedoeling dat hij voor de wagen gaat. Ook dan kan er een kleiner iemand op het gaat mij alleen om het inrijden!

En over cap is mijn eigen risico en ik ken de pony en weet dus wat ik wel kan doen en wat niet

Je rijdt hem in om hem daarna voor de wagen te zetten? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:35

als hij voor de wagen gaat, mag ik je dan vragen waarom je m ook onder het zadel beleert als je daar toch niks meer mee gaat doen? Paarden zat die niet ingereden zijn en wel voor de wagen kunnen!

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:36

Het zou inderdaad kunnen dat je benen in de weg zitten, uiteindelijk moet je eigenlijk aan de pony merken dat je te zwaar bent. Het is wel een smal pony'tje, voor het inrijden is het denk ik niet zo erg aangezien tegenwoordig veel kleinere kinderen ook al richting de 50 gaan wegen ;)

dancer_

Anoniem schreef:
als hij voor de wagen gaat, mag ik je dan vragen waarom je m ook onder het zadel beleert als je daar toch niks meer mee gaat doen? Paarden zat die niet ingereden zijn en wel voor de wagen kunnen!

Dat vraag ik me inderdaad ook af.

prugelpiet

Bizzybijtje schreef:
Je bent veel te groot, ik snap niet hoe het in je op komt dat dit überhaupt nog past.
Daarnaast, wat dan als ie ingereden is?? Dan kan er toch ook niemand op rijden dan?
Castreer hem en zet er een klein ruitertje op of laat hem hengst en rijd er niet op.
Dat je geen cap op hebt tijdens het inrijden zegt voor mij overigens ook genoeg over je kunde.

Ik ga hier in mee, je wilt er niemand jonger dan 18 op hebben, dus je bent +18?
Dan vraag ik, als meisje van 13, me serieus af waarom je er uberhaupt nog op zit, ik bedoel, je verneemt zelf dan toch ook wel dat je veels te groot bent?

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:36

Castreren denken wij niet over na omdat wij hem bewust als hengst hebben gekocht en hem voor de keuring willen doen zodra hij meer bespiering heeft.

keona

Ik zou er gewoon even de basis op zetten en kijken hoe hij dit dioet gast dat goed en is hij braaf.zou ik voor een goed rijdende kleinere ruiter gaan maar die vind he niet zo makkelijk of een ouder iemand van 155cm die heb je ook.je bent te groot maar dat weet je zelf ook wel du gewoon de basis en dan een kleiner iemand 50kilo vind ik niet teveel maar moet niet zwaarder worden

lees net dat je wilt gaan mennen dan zou ik hem eerst in de wagen beleren en zo hem trainen beter voor zijn rug en rest van zijn lichaam,en hem inrijden als hij goed in bespiering is en bijna uitgegroeid is
Laatst bijgewerkt door keona op 08-07-14 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:37

Als je echt 50kg weegt kan het qua gewicht wel, maar je bent echt wel veel te lang waardoor je hem inderdaad in de weg zit en uit evenwicht brengt. Je kunt hem ook voor de wagen beleren door er niet op te gaan zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:37

Wat wil je nu van ons horen? Dat het wel past en dat het geen risico is dat je hem rijdt? Want ik heb niet het idee dat je iets anders accepteert...