Nicole (v. Guidam)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RomyG

Nicole (v. Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 16:16

Ik durf het eigenlijk niet zo goed aan om hier een topic te plaatsen naar aanleiding van sommige reltopics, maar ik probeer het maar een keer. Als eerst wil ik zeggen dat het verre van goed is, ik weet echt dat er nog heel veel werk aan de winkel is. Nicole is mijn verzorgpaard die ik nu ongeveer twee jaar heb. Echter hebben we in die twee jaar niet zo veel gereden, mede doordat ze twee keer drachtig is geweest, blessures en ik heb ook nog een lange tijd niet goed op durven en willen stappen omdat het rijden toen gewoon echt niet ging. Nu ben ik ongeveer weer een weekje begonnen met serieus rijden, dus ondertussen heb ik niet zo heel erg veel gereden maar doordat het zomervakantie is wil ik het graag weer helemaal oppakken.

Nicole is een KWPN merrie van 19 jaar oud, ze is ongeveer 1.65 hoog. Momenteel is ze een beetje aan de volle kant maar dat komt omdat ze echt een luizenleventje heeft, haha. Ze staat 24/7 op de wei met natuurlijk gewoon een stal waar ze in kan schuilen. Haar afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1486256

Eigenlijk heb ik alle tijd dat ik op Nicole heb gereden met halsverlenger gereden, op aanraden van de eigenaar. Doordat ik het gevoel had dat ze daarmee scheef getrokken heb, heb ik hem er deze keer afgedaan. Mijn verbeterpunten zijn vooral mijn rug, ik moet echt véél rechter gaan zitten. Maar omdat ik eigenlijk alles te goed wil doen, lukt het dus totaal niet. Mijn benen schieten ook nog wel eens naar voren dus daar moet ik ook goed opletten. Mijn handen zijn ook een drama soms en ik kijk ook erg naar beneden. Momenteel heb ik geen les, maar ik ben van plan zodra de tijd er is weer te gaan lessen. Oh ja, ik heb eigenlijk altijd op een manege gereden waardoor mijn rijkunsten nou ook niet zo denderend zijn, haha. Sinds ik Nicole bijrijd ben ik daar gestopt, maar ik heb wel gemerkt wat voor wereld van verschil er tussen een manegepaard en Nicole zitten. :Y)

1. Ik moet mijn rug rechter houden en mijn handen echt wat hoger
Afbeelding

2. Naar geld aan het zoeken :+
Afbeelding

3. Again, mijn rug -O-
Afbeelding

4. Mijn handen moeten wat hoger en mijn bovenlichaam moet niet scheef zakken
Afbeelding

5. Contact houden en benen niet te ver naar voren drukken
Afbeelding

6. Niet scheef gaan zitten
Afbeelding

7. Op mijn kont zitten
Afbeelding

Ik hoop dat jullie opbouwend commentaar willen geven en een beetje lief voor mij zijn. Binnekort ga ik even bordjes in de wei zetten zodat ik ook daadwerkelijk in een 'bak' rij. Nu is het best moeilijk om netjes figuren te rijden. Ik heb natuurlijk ook nog op de andere hand gereden maar daar zijn niet zo veel foto's van.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:23

Niet zo negatief, het ziet er goed uit.
Probeer je te focussen op een ding wat je wilt verbeteren, dat is makkelijker en realistischer dan gelijk alles goed willen doen ;).
Daarbij vind ik dat je er vriendelijk opzit en je paard er fijn ontspannen bijloopt, helemaal niet verkeerd aangezien je er pas weer een weekje mee aan de gang bent. Doordat jij zelf ook wat naar voren zit loopt je paard wat op de voorhand, maar dat is helemaal niet zo erg. Lekker blijven oefenen!
btw, wat heeft ze een gave bles!

RomyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 16:31

Ilse_123 schreef:
Niet zo negatief, het ziet er goed uit.
Probeer je te focussen op een ding wat je wilt verbeteren, dat is makkelijker en realistischer dan gelijk alles goed willen doen ;).
Daarbij vind ik dat je er vriendelijk opzit en je paard er fijn ontspannen bijloopt, helemaal niet verkeerd aangezien je er pas weer een weekje mee aan de gang bent. Doordat jij zelf ook wat naar voren zit loopt je paard wat op de voorhand, maar dat is helemaal niet zo erg. Lekker blijven oefenen!
btw, wat heeft ze een gave bles!

Bedankt voor de tip! Ik denk dat het inderdaad wel een goed idee is om stapje voor stapje wat dingen te verbeteren. Haha, ja van die bles stond ik ook even op te kijken toen ik haar voor de eerste keer zag. :))

melissapupa

Re: Nicole (v. Guidam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:37

teugels mogen echt een stukje korter maar het ziet er wel mooi ontspannen uit! +:)+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:40

Als ik kijk naar foto 5 vind ik het niet gek dat je je rug gaat krommen en je benen naar voren steekt, je hebt weinig steun aan dit zadel! Je paard ontspant wel lekker onder je, wat Ilse ook al zegt, begin stapje voor stapje en niet teveel tegelijk willen. Super gaaf paard trouwens :)

LisanneMans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:41

Ziet er zeker niet slecht uit. :) Blijf voor je kijken, dan zal je zien dat je al rechter op zit!
Het is een leuk paard, veel plezier met haar! :D

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:50

Totaal met de rest eens.kraak jezelf niet zo af! Je lijkt mij wel. Ik val trouwens ook voor over. 2 tips. Kijk recht voor je uit en denk aan een haak in je hoofd waar aan je wordt opgetrokken. Deze hielpen mij al iets.

Ga lekker lessen maar vooral ga gewoon lekker genieten!

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:52

Wat een leuk paard! Zo te zien kan je van dit paard veel leren en ik zie dat ze lekker ontspannen loopt. Jullie gaan samen vast en zeker groeien, helemaal als je straks ook les krijgt :D

RomyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 16:59

Dankjewel allemaal! Doordat ik nog nooit een topic hier heb geopend en ik vaak van die topics zie waar iemand echt heel erg commentaar kreeg op alles, dacht ik dat ik maar beter álles kon noemen voordat ik ook zo afgekraakt zou worden. Maar gelukkig valt dat echt 100% mee! Ik zal jullie tips meenemen, vooral die van het vooruit kijken en over een tijdje wat nieuwe foto's plaatsen. :) Het zadel is inderdaad niet het fijnste zadel dat er is, maar zo lang het nog kan wil ik nog geen nieuwe kopen mede omdat het niet mijn eigen paard is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:50

Zo slecht is het niet!
Wel denk ik dat het zadel je geen steun bied, dit had ik met mijn oude zadel ook en met een nieuwe (en dressuur) ben ik ineens recht en 10 cm langer!

Als tip: Denk trots! Want wie trots denkt, zit automatisch trotser op het paard :).

RomyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 19:52

Ess_Ramona schreef:
Zo slecht is het niet!
Wel denk ik dat het zadel je geen steun bied, dit had ik met mijn oude zadel ook en met een nieuwe (en dressuur) ben ik ineens recht en 10 cm langer!

Als tip: Denk trots! Want wie trots denkt, zit automatisch trotser op het paard :).

Dankjewel voor de tip! Ja het zadel is niet echt het fijnste dat er bestaat, maar helaas is het niet mijn paardje dus ik vind het iets te duur om een nieuw zadel aan te schaffen momenteel. Maar misschien verandert dit in de toekomst nog wel. :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:37

Hier valt echt niet over te rellen hoor. Mooi getekend paard en het ziet er echt beroerd uit.
Probeer niet te geforceerd mooi te zitten, zoek de ontspanning in je eigen lichaam op. En spaar voor een eigen zadel. Een goeie tweedehands hoeft echt niet duur te zijn. Dat komt je houding zeker ten goede.

RomyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 13:11

karijn schreef:
Hier valt echt niet over te rellen hoor. Mooi getekend paard en het ziet er echt beroerd uit.
Probeer niet te geforceerd mooi te zitten, zoek de ontspanning in je eigen lichaam op. En spaar voor een eigen zadel. Een goeie tweedehands hoeft echt niet duur te zijn. Dat komt je houding zeker ten goede.

Dankjewel voor de tip! Ik ga nu zeker zoeken naar een ander zadeltje, want hier heb ik inderdaad echt geen steun aan.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:18

Ik zie net dat ik een woordje vergeten ben, wat suf. Het ziet er echt NIET beroerd uit.
Heb je budget voor een eigen zadel?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:53

Ik heb respect voor je dat hier toch een topic plaats! *\o/* . Je verbeter punten recht zitten , onderbenen naar achteren , handen hoger en niet te breed houden en meer voor je te kijken , niet teveel naar beneden . Dat zijn wel de punten waar aan je moet werken. Ik geef je een tip , als je gaat rijden let dan op bijv je handen hoger houden en alle andere verbeter punten dat laat je even voor zover.

Succes er mee en het is een leuk paard.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:07

Ik vind je houding (alsin het naar voren zitten) absoluut niet storend. Je zit het paard absoluut niet in de weg hiermee! Wanneer je je voeten wat verder naar achter brengt en je handen meer draagt kom je automatisch al wat rechter te zitten denk ik!
Ik kan het weten want ik heb een soortgelijke houding :')

Tip voor je benen: tijdens het lichtrijden 2 keer staan en 1 keer zitten zonder te wiebelen of uit balans te raken. Dan gaan je benen automatisch naar achter voor meer balans te creëren! :j Uiteindelijk kun je zo een heel rondje blijven staan als je balans goed is. Dus echt richting je voeten denken, niet klemmen verder.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 07:59

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:03

Allereerst, wat een leuk paard! Echt heel bijzonder die aftekeningen op zijn hoofd! Echt een plaatje!

En niet zo negatief over jezelf, ik zie veel liever dit dan iemand die zijn paard onnodig in de mond dwars zit.

zo vanaf de foto's lijkt het alsof je paard nog wel wat meer activiteit mag hebben van achter. Dus lekker veel (schijn)overgangen en figuren rijden. Zelf wat rechter op blijven zitten enne... Als laatste je mag best wat meer lachen met zo'n knapperd onder je hoor :D

Caro_ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:09

Wauw mooi paardje! Jouw houding is best in orde hoor! Alleen je boven lichaam wat stiller houden,moet ik zelf ook :o , maar verder rijd je heel netjes!

Youri1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:49

Zo slecht is het helemaal niet! Het ziet er best goed uit, en wat heeft ze een gave bles zeg! :oo Ik moest even drie keer kijken van wat heeft ze nou op haar hoofd. :+

Je valt inderdaad wat naar voren, en je neigt een beetje naar een stoelzit. Dat is opzich niet zo gek met die zadel, maar je moet er wel op letten. Ik vind het er heel ontspannen uitziet. Probeer veel overgangen te maken zodat ze niet zo snel op de voorhand valt.

Gaby89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:45

Het ziet er zeker niet slecht uit! Heb wat meer vertrouwen in jezelf. Wat alleen opvalt vooral bij foto 5 is dat je zadel wat te ver naar voren ligt.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:47

RomyG schreef:
Dankjewel allemaal! Doordat ik nog nooit een topic hier heb geopend en ik vaak van die topics zie waar iemand echt heel erg commentaar kreeg op alles, dacht ik dat ik maar beter álles kon noemen voordat ik ook zo afgekraakt zou worden. Maar gelukkig valt dat echt 100% mee! Ik zal jullie tips meenemen, vooral die van het vooruit kijken en over een tijdje wat nieuwe foto's plaatsen. :) Het zadel is inderdaad niet het fijnste zadel dat er is, maar zo lang het nog kan wil ik nog geen nieuwe kopen mede omdat het niet mijn eigen paard is.

Ik denk dat er vooral veel commetaar wordt geleverd wanneer paarden te streng, niet ontspannen, of gewoon verkeerd worden gereden. Vooral als mensen dan meteen in de verdediging schieten na commetaar kunnen mensen fel worden. :D Ondanks verbeter punten rijd jij je paardje vriendelijk en ontspannen en weet je waar je aan moet/wil werken, ik denk dat dat het aller belangrijkste is.

Mooi paard en veel succes!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:42

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:51

Jouw houding is heel goed aan te werken. Kwestie van je buik en rugspieren sterker maken. Punt is is dat je je bekken moet kantelen, zodat je rechterop gaat zitten en daardoor zullen je rug en je benen ook de juiste houding aannemen. Het voorover vallen heeft grotendeels te maken met je eigen stabiliteit in je romp (dus je buik, rug en bovenbenen). Er zijn op internet veel oefeningen te vinden om die thuis zelf sterker te maken, dat zal je ook direct merken tijdens het rijden!

Het ziet er absoluut niet slecht uit, leuk dier! Veel succes en vooral veel plezier!