pony op z'n eigen benen laten lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleenlucky

pony op z'n eigen benen laten lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 19:17

Heee,
Ik rjjd al best wel lang paard en meestal op mijn lievelingspony LUCKY maar er is 1 probleempje namelijk ze wilt niet voorop lopen of een volte maken als er niemand voor is ik rijd in een les met ongeveer 12 kinderen hoe kan ik lucky op der eigen benen laten lopen
Ps het is een manege pony dus het moet in de les kunnwn
Xxx

PaardjesFan1

Re: pony op z'n eigen benen laten lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:18

hey,
welke manege zit je? wij hebben namelijk ook een pony lucky die zulke dingen doet

marleenlucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 19:23

PaardjesFan1 schreef:
hey,
welke manege zit je? wij hebben namelijk ook een pony lucky die zulke dingen doet

Manege de goudse hout in gouda

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:24

Vaak ik het onbegonnen werk met manege pony die zitten zo in een patroon vastgesleten valt vaak weinig aan te veranderen.

Maar je kunt het altijd proberen. Stuur het consuqent weg bij de andere paarden, in een tempo die jij fijn te rijden vind, hij zal terug trekken naar de paarden maar daar moet je hem doorheen rijden.

Vraag het anders eens aan instructrice.

Roxyloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:41

Im ga mee met @alice0cullen

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:05

wat je ook kan doen zijn wat stukken binnen hoefslag meepakken. Dan kan het paard geen steun meer van de wand krijgen en moet hij op eigen benen lopen. De kunst zal dan zijn om rechte lijnen te rijden want waarschijnlijk zal hij gaan slingeren als het probleem echt is op eigen benen lopen. voor de rest ga ik mee met @Allice0cullen, lekker sturen en tempo controleren.

Christa_467

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:38

houd contact met je paard via het bit en je benen dus niet gaan trekken of je trappen nee iets druk daardoor bied jij je paard steun en gaat je paard minder slingeren. ook is het goed om vaker in de binnen hoefslag te rijden dan heeft ie geen steun van de bak rand maar zal jij hem die steun moeten geven en zal hij/zei die steun bij jou gaan zoeken als je dit een paar keer doet en volhoud zal het paard beter op zijn/haar eigen benen gaan lopen en loop niet achter andere paarden aan probeer hem/haar zoveel mogelijk alleen te laten lopen

Ibzzzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:02

Op de binnenhoefslag rijden helpt ook veel, dat ze niet teveel steun zoekt op de bakrand.

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:08

Probeer, op de binnenhoefslag te rijden, je kan ook misschien figuren rijden dan moet jij hem/haar sturen en dan moet het paardje zelf lopen

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:47

Probeer inderdaad eens de binnenhoefslag uit. En veel voltes maken helpt meestal ook wel :)