Misha@work, Dressuur en Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelincoln

Misha@work, Dressuur en Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 21:45

Vandaag maar weer eens van het terrein afgegaan om lekker te rijden. Omdat er springhindernissen in de bak stonden dacht ik dat ik ook nog wel even zou kunnen springen, nadat er natuurlijk dressuur was gereden. Ik ben met Misha nog heel erg bezig met de basis kwa dressuur, dus op de buitenteugel rijden wat ik zelf, als ik eerlijk ben, nog best wel eens lastig vindt. Misha is nu een ong. een jaar onder het zadel en ik ben haar heel rustig gaan opbouwen, eerst bezig geweest met haar balans en zodra ze die had gevonden ben ik bezig gegaan met haar bovenlijn. Wat ik heel erg merk is dat ze nog zoekend is in haar halshouding dus ze wil nog wel eens te diep lopen of net haar neusje eruit steken.

Even een paspoortje van Misha
* net 5 geworden
* E-pony (tot zover het een pony blijft >;) )
* Kwpn X Gelder
* rasechte merrie :o
* Springgefokt
* ontspanning vind ze moeilijk, net zoals aanspannen van de bovenlijn

Eerst ben ik begonnen met dressuur, ik rijdt veel voltes en slangevoltes om haar wat losser te krijgen. Wat mijn probleem is, is dat ik mijn binnenteugel of vast zet op mijn been, of soms omhoog haal, werkpunt voor mezelf.
Instappen
1. Afbeelding
Mijn bovenlichaam is te ver naar achteren gekanteld en mijn handen zijn ongelijk, 2 grootste punten van mijn houding.

2. Afbeelding
Iets uitschuiven in de hals, mijn bovenlichaam is hier tever naar voren gekanteld zodat mijn benen te ver naar achteren liggen, dit is een groot probleem met mij, en door de bodyprotector wordt dat probleem vergroot (heb die niet zo lang en ervoor heb ik geen bp gehad)

3. Afbeelding
Draven, ook hier schuif ik hier uit, switch veel tussen hoofd-halshouding

4. Afbeelding
Vind dit een fijn beeld geven, vind ontspanning heel belangrijk voor de pony. Zelf moet ik recht vooruit kijken

5. Afbeelding

6. Afbeelding
Eigen houding _-:(

7. Afbeelding
Vind dit een heel fijn beeld geven, alleen een tikkeltje te diep

8. Afbeelding
Vind dit ook een fijn beeld, hier had ik haar even iets meer opgepakt maar ze vind dit nog heel erg moeilijk, bovenlichaam mag een tikkeltje terug

9. http://i1162.photobucket.com/albums/q53 ... 0fe34d.png
hakken uittrappen, ze was vandaag beetje lui maar dat is geen excuus dat ik haar niet op mijn kuiten kan rijden zoals ik dat altijd doe

10. Afbeelding

11. Afbeelding
Zet mijn hand hier vast en kijk wederom naar beneden

Enn toen gingen we springen :):) Eerst met inspringen bezorgde madame weer voor bloopers, met andere woorden ik reed er nog niet genoeg aan en dan gaat ze haar eigen afstanden bedenken :roll:
12. http://i1162.photobucket.com/albums/q53 ... 2601e4.png
:') tja, grondbalken doen echt bijten hoor :=

13. Afbeelding
Ook oxer ingesprongen, laag begonnen. Mijn kapstokjes, had er in het vorige topic ook al problemen mee, ik probeer het te verbeteren

14. Afbeelding
Ook kreeg ik de tip om dichter bij de pony te blijven, en dit heb ik geprobeerd om te doen maar blijft lastig omdat ik haar absoluut niet in de weg wil zitten

15. http://i1162.photobucket.com/albums/q53 ... 9c1b6a.png

16. Afbeelding
:') de eerste keer het stijltje, ook balken in de lucht blijten (alleen bij de stijltjes dan) 8)7
Het kan dus ook wel normaal
http://i1162.photobucket.com/albums/q53 ... 2e0a58.png

17. Afbeelding
*\o/* , tenen naar binnen

18. Afbeelding
*\%/*

Dit waren de foto's, heb ze bij RT-HAW gezet omdat ik tips wil hebben, over mijn houding en hoe de pony loopt, want weet dat er nog genoeg te veranderen is! :D

Laten jullie een reactie achter?

Blabla73

Re: Misha@work, Dressuur en Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:59

Leuke pony en fijn dat je het rustig oppakt. Ik zit een beetje in het donker en kan de foto's niet optimaal zien, maar voor mij mogen je beugels bij het dressuren wel een stukje langer. Ik denk dat je daardoor ook wat meer rechtop komt te zitten. Verder, zoals je zelf al zegt, vooruit kijken ipv naar beneden. Verder handen rechtop. Dit is zoals ik het nu zie. Bij de eerste foto's van het springen mag je meer meegeven en met je billen uit het zadel komen. Maar goed, dit is natuurlijk allemaal vanaf de foto's en makkelijk praten...*iets met stuurlui en wal*. Op natuurlijk positief af te sluiten: ik vind jullie een leuk setje en vooral lekker blijven oefenen. Krijg je ook les? Dat mis ik dan even in de info. Veel plezier samen!

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 22:10

@blabla73
Thanks voor je reactie! Ja inderdaad als ik met langere beugels zit, zit ik beter. Normaal rijd ik ook langer alleen ging springen dus had zoiets van doe ze maar gelijk kort :+ achteraf kon ik ze op het moment van springen wel weer korter doen ja :+
Ik ga er aan werken :))

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:51

Leuk beestje zeg! Zou als tip mee willen geven dat je let op het uitdrukken van je hakken. Op bijna alle foto's trek je die op en spoor je daardoor ook niet meer aan met je kuit maar met je hak!
Verdere dingetjes heb je zelf al aangegeven en zijn hiervoor al gezegd. Ga zo door in ieder geval want ik vind jullie een leuke combinatie! :j

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:00

Ziet er al goed uit! Zoals al gezegt zou ik de beugels ook een gaatje langer doen en de hakken iets meer uitdrukken. Ook zou ik je handen op sommige momenten ook dichter bij elkaar houden, veel succes nog! :)

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 19:15

Bedankt voor de reacties!
Klopt van het hakken uittrappen, ze was een beetje lui en ging er teveel aan rijden maargoed is geen excuus :)

De rede dat m'n handen uit elkaar staan op sommige foto's is omdat ik bezig was met wenden en ze daar nog best wel wat begeleiding bij nodig heeft

Ga er zeker wat mee doen :D

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:23

Leuk paardje!
Mijn eigen merrie heeft ook wat problemen met het loslaten en ontspannen lopen, wat bij haar heel erg heeft geholpen is op een volte rijden en dan mijn buitenhand goed op de plaats te houden en lichte kneepjes te geven, zodra ze ontspant, zelf hand ook ontspannen wel contact houden, terwijl ik mijn binnenhand wat verder naar binnen zet dan normaal, en hierbij goed mijn binnenbeen eraan leg zodat ze echt om mijn been moet buigen, bij haar begint dit nu echt goed te werken. Ik probeer haar nu wat lager te laten lopen, zodat ze echt goed haar rug gaat gebruiken, zodra ze dit doorheeft ga ik haar weer meer oprichten. ik weet niet of ik het zo goed heb uitgelegd, maar misschien heb je er iets aan.
Je paard is natuurlijk ook nog jong, dus lekker rustig aan doen, komt vast wel allemaal goed

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 22:41

Bedankt! Grappig wat je zo nu beschrijft want dat is bijna exact waar ik me nu ook mee bezig hou, dus goede uitleg ik snap wat je bedoelt, ik rij haar meestal ook op voltes en slangenvoltes zodat ze soepel wordt in haar buiging alleen heb ik mijn buitenteugel er vast bij zonder kneepjes en nodig ik haar uit met mijn binnenhand, pony heeft daar wat meer stabiliteit nodig heb ik zelf gemerkt. En inderdaad echt beginnen met het voorwaarts neerwaarts, ik begin met haar eerst laag en rond en pak haar, als ze lekker loopt, kleine stukjes op :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:03

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:57

Leuk paardje! Ziet er ook leuk uit! Als je eerst gaat dressuren en dan pas springen, zou je het beste pas als je gaat springen je beugels korter kunnen doen. Ook valt het op dat jij ook aan de teugel gaat, maar dat is niet de bedoeling ;) Probeer vooruit te kijken, schrikt je paard ergens van dan merk je het eerder! En als je gaat springen, probeer je handen dan op te tillen en niet te laten rusten op je paard zijn hals ;)

Iljaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:59

je zet je handen wel ver uitelkaar ! maakt niet uit , probeer met een knoop in de teugel te rijden dan moet je ze bij je houden !

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:07

Bedankt voor de reacties!
@XMandylover
Jaa ik weet het, ga ik de volgende keer ook doen! ;)
En ja dat ook is echt een valkuil, maar als ik eenmaal bezig ben met haar los te werken ga ik het automatisch doen haha, soms denk ik er aan, zal wel een proces zijn. Al is het van het schrikken dat ik het eerder aanvoel als ze spanning opbouwt dan dat ik iets zie wat spannend kan zijn, tis een merrie die van een verkeerd liggend zandkorreltje nog wel wil schrikken haha. Maar als ze echt aan het werk is schrikt ze niet zo snel.
En met springen, ik heb ze niet op de hals liggen of steunen maar ze heeft hele lange manen dus dan lijkt dat heel snel zo omdat die ook omhoog vliegen, maar hebt echt niet :D

@Iljaatje
De rede dat ik mijn handen op sommige foto's uit elkaar heb is omdat ik een wending of volte aan het rijden ben en ze dan wat meer steun nodig heeft in de buiging. Omdat ze daar nog wat zoekende in is ;) Maar heb mijn handen gewoon netjes naast elkaar als ik op een rechte lijn zit :)

kyrapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:17

cool leuke foto's ondanks foutjes heb je wel een goede houding

Mariska_1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:28

Super leuk dier! :D
Maar pas op dat je soms niet te veel naar beneden kijkt, hierdoor lijkt het dat je krom zit!

Louisexvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:21

probeer voor je uit te kijken en je schouders iets naar achter te duwen, dan ziet je houding er een stuk mooier uit

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:37

Vind het er best netjes uit zien. En punten waar je aan moet werken die je zelf weet is toch goed?!

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 15:21

Bedankt voor de reacties! Neem het mee in m'n rijden, zal binnenkort wel weer foto's laten maken :))