Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en vooral goed bezig houden als je met haar aan het rijden bent zodat ze geen tijd heeft om grapjes te verzinnen.
en zoals ik in de begin post zei is grondwerk geen probleem. Longeren gaat dus prima. 

Samblabla schreef:Het zadel is 2,5 maand geleden nogmaals worden nagekeken en aangepast. Boom versmalt en kussens bijgevuld en volgens o.a. De vee arts is er niks met haar lichamelijk.
Dus om haar nogmaals door de medische molen te halen lijkt me niet echt nodig.
Ze heeft dit trouwens vanaf het begin gedaan en ze doet het geheel onverwachts.
Maar bedankt voor jullie meningen.
Samblabla schreef:Oeps de boom is juist verbreed sorry. Ze was veel te dik en heeft meer spieren gekregen inplaats van vet. Van 34 naar 35. Ze is al ongeveer een kilo of 100 kwijt en ze was toen hartstikke scheef maar is nu deels opgelost. Het weg rennen heeft (dus heel snel rennen inplaats van ontspannen) is iets van 1,5 week.. Ik weet niet of het eraan kan liggen maar sinds 2 weken is er een paardrij school bij ons op stal. Van 5 tot 7 zijn er lessen en zijn er 16 nieuwe paarden gekomen. Ik ben maandag en gisteren eraf gevallen. Maandag was met 6 andere ponys en springles met 2 andere ponys. Groepsles doe ik alleen voor de fun en zodat ze weer een uurtje loopt.
Maar ik denk dat ik eerst via de grond ga werken en als dat goed gaat stap ik weer op.
), springles pas weer te doen als het echt goed gaat. Dan zoek je het niet op, maar kun je toch langzaam maar zeker aan de slag met je paard.
Misschien vind ze een 'puppy-crosstraining' ook heel leuk of een strand of bosritje met lunchpauze. Je zou dat als doel kunnen zetten voor volgend voorjaar, als een soort 'beloning' voor jullie allebei. In de tussentijd werken aan controle, vertrouwen, consequent zijn en voor je het weet heb je met een blije pony zonder dat jij er telkens naast ligt. Apple schreef:Ik sluit me aan bij Dorino![]()
Plezier in het rijden hebben kan heel goed, maar als 'plezier in het rijden' hebben betekent dat jij er telkens naast ligt dan houdt de lol ook snel op.
Het lijkt er op dat je nu eerst goed je leiderschap moet bevestigen. Als dat helder is dan kun je vanzelf met haar alleen op buitenrit, springles volgen etc.etc.etc. Dan heb je altijd plezier in het rijden en niet alleen als mevrouw toevallig een keer met haar goede hoef uit het weiland is gestapt.
Het is leuk dat zij het springlesje leuk vindtMisschien vind ze een 'puppy-crosstraining' ook heel leuk of een strand of bosritje met lunchpauze. Je zou dat als doel kunnen zetten voor volgend voorjaar, als een soort 'beloning' voor jullie allebei. In de tussentijd werken aan controle, vertrouwen, consequent zijn en voor je het weet heb je met een blije pony zonder dat jij er telkens naast ligt.
Dan kun je haar ook vol vertrouwen meenemen naar de springles, het strand etc.etc.etc..