Sinds april rijd ik een paardje bij, die eigenlijk voornamelijk recreatief werd gereden. Eigenaar zocht een bijrijdster, en zo is het gekomen. Ik ben meer van de dressuur, en heb haar afgelopen 3 maanden ook hard aan het werk gezet! Eigenaar op haar dagen lekker naar het bos, perfecte afwisseling voor het paard.
De eerste paar keren heb ik kort gereden, maar merkte al snel dat het door het rijden alleen maar averechts ging werken van wat ik van haar wilde. Onwijs nihil qua bespiering.
Ik heb haar van april tot eind juni 4 dagen per week aan de longe gehad. Eerst met de 'lang en laag hulp' om de rugspieren en balans te vinden, daarna met touwtjes van Lammert, waar ze vrij snel en goed op reageerde, en vervolgens met dubbele longe.
Zie hier het resultaat!
Ik moet zeggen dat ik er erg trots op ben
1. 2e keer rijden

2. Idem

3. En nu! ongv 3 maanden verder

4. Dag later, met mn camera

5.

6.

7.

8.

9. Topper!

Kritiek mag, graag zelf, mits onderbouwd!
van een smal onbespierde kont naar een mooie ronde kont en mooie ronde nek! ga zo door en die kleine dingetjes zoals je houding weet je al dus dat gaat zeker goed komen!!
En dat in drie maanden tijd? Ik heb zelf een half jaar geleden een acht jarige gekocht alleen zadelmak en ben nu al blij met wat er op zit aan bespiering en dat is ongeveer de helft......