Nistral @work 4-7-2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Nistral @work 4-7-2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 22:54

Even getwijfeld waar ik dit neer ging zetten, maar toch bij RT-HAW
Vandaag weer fijn gereden met Nistral
Afgelopen woensdag weer een fijne les gehad waar we flink bezig zijn geweest met de ontspanning en dit was ook zeker gelukt
Afgelopen tijd ging het trainen steeds fijner en gelukkig was dat ook zo de afgelopen 3 dagen :)
Vandaag niet erg lang gereden omdat het zo warm was
Gewoon even links en rechtsom stap draf galop en wat middendraf etc gedaan

Nistral
12jaar
ouders & ras onbekend (wie o wie verteld mij wat voor ras t is ik hou t zelf op een new forest :P)
Wat topics van de afgelopen keren
[RIJ-ITP] Nistral voor de 1e keer op bokt
[RT-HAW] 2e keer wedstrijd met Nistral @CHEext
[RIJ-ITP] Nistral aan t werk

Eigen puntjes
Niet een te strenge rechterhand
Polsen recht houden
Benen niet te ver afsteken met het staan met lichtrijden
Recht boven m'n paard blijven zitten
Ik vind t ook erg moeilijk goed mee te draaien met mijn paard dan ga ik zelf niet zo lekker zitten, dat komt omdat ik een afwijking in mn linkerheup heb. Kijk hier een beetje doorheen, ik werk er hard aan en t gaat ook wel steeds beter maar t blijft moeilijk :)

Hier de foto's
1. instappen. Recht blijven zitten, hier zit ik dus wat te klungelen met goed zitten etc. Je ziet t ook wel aan m'n schouders die moeten meer meegedraaid zijn.
Afbeelding

2. indraven
Afbeelding

3. draven
Afbeelding

4. volte, polsen recht houden
Afbeelding

5. draven, rechtop blijven zitten en polsen recht
Afbeelding

6. polsen rechthouden en benen niet zo afsteken. Pony loopt wel lekker zo
Afbeelding

7. weer m'n polsen en zak wat met mn rechterschouder naar beneden
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Hier loopt ze iets teveel op de voorhand, ze mag wat meer opgerichter
Afbeelding

10. fijn beenwerk. Benen niet zo afsteken en mn handen rechtop
Afbeelding

11. van hand veranderen. minder verkrampt zitten
Afbeelding

12. mooi bergopwaarts, blij met dit beeld want ze heeft een behoorlijk vlakke galop. Ook hier werken we hard aan in de les
Afbeelding

13. volte galop
Afbeelding

14. fijn galopje
Afbeelding

15.
Afbeelding

Zijn we vooruit gegaan?
Hou de tips vriendelijk :)

Corien_

Re: Nistral @work 4-7-2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:57

hoi hoi,

je hebt zelf al veel tips over je houding, maar waar ik denk dat je nog wat aan gaat hebben is als je je schouderbladen wat meer naar elkaar toe gaat houden. Dan ga je nog wat rechter opzitten en als je je buikspieren dan nog wat meer aan gaat spannen krijg je ook een wat actievere houding. Probeer om je schouders niet op te trekken maar te laten zakken en dan dus die schouderbladen naar elkaar toe te doen. Wat misschien nog een goede tip is, maar soms vertekenen foto's een beetje, om je handen wat meer dragend van je af te duwen zodat je nog wat meer op je billen komt te zitten. Het lijkt namelijk alsof je soms wat steun op je handen zoekt, kan gebeuren natuurlijk, maar het is beter om echt met je zit in te werken en daar je balans in te zoeken en die handen weg te duwen.
Verder kun je proberen om in de draf je benen nog iets verder naar achter te leggen (hak op de hoogte van jou schouders), dit is in de galop al wel een stuk beter!

Succes ermee!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 18:30

Dankje voor je tips!
Ga er op letten :)

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:32

Leuk beestje!!
Zie zelf op sommige foto's nog wel wat spanning maar dat geef je zelf ook wel aan. De tips geef je zelf eigenlijk al wel aan over je eigen houding en daar ga ik wel in mee. Had even in je vorige topics gespiekt en zie zeker vooruitgang, ze loopt al veel minder op de voorhand, ik zou zeggen ga zo door :D

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:13

Leuk paardje!
Je weet zelf al heel goed wat je verbeter punten zijn! Probeer niet alles in eens aan te passen dat zal moeilijk worden, wat bij mij helpt is om iedere week een ander doel aan mezelf te stellen, de ene week mijn polsen/handen, dan daarna bijv beenligging. Probeer ook je handen te blijven dragen, op sommige foto's lijkt het alsof je handen op de schoft/zadel liggen.
Lekker doorgaan met lessen en oefenen, het zijn allemaal niet hele dramatische punten!

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:39

Onderbeen naar voren, dan kan je beter je hakken uitdrukken en rechter op gaan zitten.

Voor de rest lekker doorgaan met oefenen, leuk paardje, volgens mij werkt hij braaf mee!

Ik vindt de bak wel erg mul/droog ogen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:05

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 09:51

Van de bak klopt hoor
Hij moest weer even gesproeid worden maar als ik zo naar buiten kijk wordt dat al gedaan haha

Onderbenen naar voren?
Ik moet ze juist verder naar achteren houden hihi
Zag op fotos van de wedstrijd gisteren dat ik snel in een stoelzit wil gaan zitten (komt ook beetje door t zadel)
Kan alleen nog geen topic openen ivm die week regel
Poown werkt inderdaad lekker mee
Soms niet dan steekt ze haar hoofd heel ver naar voren en gaat rennen. Maar dat is zelden en dan vaak mijn schuld ook
Ze laat duidelijk merken als ik iets fout doe. Nouja niet altijd maar zodra ik veel te veel doe of onterrecht dr even aanpak oid
Das wel leuk werken. Dan heb je zoiets van oeps sorry foutje en dam kunnen we er weer mee werken. Heb nu wel al veel dingen afgeleerd (foute dingen) en dingen aangeleerd (goede dingen) kwa rijden en dingen oplossen doordat zij mij wel op de vingers tikt zeg maar.

Lessen gaan we zeker meedoor
Merk al zoveel vooruitgang per les :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 10:44

Dankjewel!
6juli nog wedstrijd gehad
2x 4e met 184 en 197 ^^
In augustus komt er nog een nieuw zadel mn huidige ligt gewoon niet meer zo lekker
Hopen dat t dan helemaal goed gaat