Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mrie schreef:Dit bekkentrekken en tongstrekken wordt gezien als een lichte stalondeugd. Paarden die het doen doen het vaak al van jong af aan en hebben zo hun triggers. Er zijn paarden die er mee beginnen als ze zich vervelen, als ze het bit in krijgen of zoals de mijne wanneer er gesingeld wordt. Het kan verder geen kwaad en is een vorm van spanning aflaat.
RobinvR schreef:doet mijn verzorg pony ook, bij haar is t een teken van ontspanning, is niets ergs.
aeolusnr1 schreef:Een teken van ontspanning is het echt nooit, dit heeft er niets mee te maken.
Wat "Mrie" hier al aangaf daar ga ik helemaal in mee , het kan dus idd eigenlijk door verschillende dingen ontstaan, zoals mrie ook al zei.
Ik zou er dan ook nog een vorm van protest bijvoegen, een vorm om het contact te ontlopen dus.
Dit is vrij moeilijk te corrigeren. soms kan idd een ander soort bit dit toch wel helpen op te lossen.
Maar in principe is een ander bit, een soort lapmiddel natuurlijk.
Het één paard doet dit makkelijker dan het ander, maar in feite ontstaat zoiets altijd door incorrect rijden