Ik wil mijn paard beter maken in zijn coordinatie en dergelijke. Ik wil gaan oefenen met grondbalken en dan voornamelijk in/uit. Om en om, dus 1 sprong (+/-20cm) en dan een balk bv. Nu vroeg ik mij af wat hier de ideale afmetingen voor zijn zodat ik dit in draf en in galop kan doen? Ik had deze site gevonden: http://www.paarden-blaadjes.nl/springen ... tandstabel
Maar ik zie nog niet wat er nou beter is voor mijn verzorgfjordje. Hij maakt kleine pasjes, maar het parcours staat op paardenmaat. Wat is het beste om mee te oefenen?
Ik begrijp dat je zelf niet ervaren bent met balkjes en kleine sprongetjes. Dan is het beter als je dit een keer in de les doet, dan kunnen ze ook aanwijzingen geven. Van alleen balkjes wordt je pony niet ruimer of beter, het is het hele rijden wat er toe doet.
Equisync
Geplaatst: 03-07-14 13:14
Ik heb de galopbalken(en in uitjes) voor mijn haflinger op ongeveer 3 meter liggen. Drafbalken doe ik op het oog haha.
Ervaren genoeg met sprongen eldie. Genoeg lessen al gehad hoor Maar ik vergis me altijd in de afstanden. Niet gelijk conclusies trekken aub.
Ik heb ze op 2.50 gezet en daarna 5m. Ging supergoed, hij ging er netjes en beheerst doorheen! Gisteren tijdens springles ook zo'n lijntje maar toen stond het wel breder. Ging nog steeds goed