B (LordxAhorn)@work na vele downs nu weer up!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ladyrosa

B (LordxAhorn)@work na vele downs nu weer up!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 13:18

"Trust isn't something you buy,
it's something you work for as a team..."

Na vele tegenslagen die we gehad hebben in de korte tijd dat ik Bheb, klimmen we eindelijk weer uit het dal.

De eerste 2 keren dat ik thuis reed viel ik heel hard van haar af, dus het vertrouwen opbouwen duurde extra lang.
Ook is B in de 8 maanden dat ik haar heb al 6 keer kreupel getrapt door haar weidegenootjes (die haar nu eindelijk accepteren).

Maar eindelijk gaat het weer de goede kant op! *\o/*

Gisteren heeft een vriendin foto's gemaakt van het rijden en een (voor mij) heel bijzonder vertouwensmomentje kunnen vastleggen! <3

De kwaliteit van de foto's is bagger, ze zijn met een mobiel gemaakt namelijk

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En ons geluksmomentje: (dit heb ik nog nooit gedurft namelijk)

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben zelf wel blij met het resultaat aangezien we in het begin als hyperactieve giraffen door de bak gingen.

______________________________________________________________________________________________________
Ik heb dit topic bewust op RT-HAW gezet, omdat ik graag tips zou willen krijgen over het rijden en over mijn houding (die ik zelf af en toe echt bagger vind).

Mijn verbeterpunten zijn naar mijn mening:

- Niet voorover duiken
- Bij B meer de achterhand eronder krijgen
- Tenen naar binnen houden

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen! maar hou het wel netjes
Laatst bijgewerkt door Coby op 17-03-15 19:33, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Punten uit namen verwijderd.

__Horsegirl

Re: B.atricia (L.andlordxA.horn)@work na vele downs nu weer up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:39

Leuk dat jullie weer uit het dal gekomen zijn. Het is inderdaad heel belangrijk om je paard te vertrouwen. Maar de rijtips: niet voorover vallen, handen rechtop, inderdaad tenen naar binnen, en een knikje in je elleboog (dit ziet er sowieso al beter uit als je je handen rechtop hebt)

ladyrosa

Re: Batricia (LandlordxAhorn)@work na vele downs nu weer up!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 20:14

Dankjewel @_maaaarit!

Heeft er verder niemand tips?

ElineRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:29

Heel leuk dat het weer beter gaat!
Je geeft al heel goed aan welke punten je aan moet werken, probeer daar ook heel bewust op te letten met rijden! Laat iemand anders een keer een filmpje maken en kijk die terug. Hier leer je heel veel van! Zo weet je duidelijk waar je nog aan moet werken en wat juist weer goed gaat.

Veel succes!!

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 09:49

@Elineroxanne bedankt voor de tip! Ik zal even vragen of iemand van de week wil filmen!

smurfje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:01

De tips geef je zelf al, niet voorover vallen, knikje in je elleboog en geen kapstok tenen. Verder moet de achterhand idd eronder komen.

Gefeliciteerd dat het nu zo goed gaat dan +:)+

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:25

Alles begint bij vertrouwen (zowel bij ruiter als paard) in elkaar. Het is niet zo dat het paard 'het maar voor je moet doen" en ook niet "dat je het paard er wel door rijdt, als ruiter".
Je doet het SAMEN. Je bent elkaars gids. de een helpt de ander verder, als het goed is.
En dat gaat niet zonder vertrouwen over en weer.
Daarom valt er weinig over je rijkunsten te zeggen (foto's zijn te ver af en momentopnames), maak inderdaad eens een filmpje (of laat het maken).
Daarop is pas de onderlinge interactie te zien, nu zie je vrijwel niets, behalve dat jij blijkbaar het vertrouwen in je zelf en enigzins in haar (Batricia) begint te vinden.

ik kan je wel zeggen dat ik het onderlinge vertrouwen veel belangrjker vind dan welk soort rijtechnisch "kunnen" dan ook.
Waarom?

Uit rijtechnisch kunnen/kennis hoeft nog helemaal geen vertrouwen bij het paard, of zelfs onderling tussen ruiter en paard aanwezig te zijn. We zien dit vaak in de hedendaagse dwing-en dwang-mechanische moderne dressuurverrichtingen.

Wat ooit idealistisch begon als "ballet te paard' is verworden tot een gewelddadig in houdingen dwingen van een tot machine verworden winst-apparaat.

Winst voornamelijk voor het ego, wil ik daar nog aan toevoegen.

Vertrouwen is het belangrijkste wat een paard je kan schenken, en de kostbaarste gift van het paard aan de ruiter.

Dus TS: ga eerst heerlijk zo door met genieten en een band opbouwen, de rest komt geleidelijk aan later wel.

Goed bezig zo, hoor, gewoon plezier maken, je merkt vanzelf wanneer er een andere fase voor jullie aanbreekt.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:28

Ik kan het van veraf niet helemaal zien, maar het zadel lijkt te klein voor je. Daardoor kan je houding ook niet goed zijn.

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 17:29

Wauw @terpentijn wat een mooi stukje tekst, het klopt precies!

@Jasmijn159 ja, daar twijfelde ik zelf inderdaad ook al over, maar een groter zadel past niet op haar rug....

Ik heb mijn beugels vandaag ook nog een gaatjes langer gedaan en merk dat dat ook wel beter zit...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:33

ladyrosa schreef:
@Jasmijn159 ja, daar twijfelde ik zelf inderdaad ook al over, maar een groter zadel past niet op haar rug....

Daar was ik al bang voor ja.. Eigenlijk ben je dan dus iets te groot voor haar. Wellicht met beugels een gaatje langer dat het nog iets beter zou gaan idd.

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 06:46

Ik heb een nieuwe foto met mn beugels een gaatjes langer, ook wil mn moeder vanmiddag wel even een stukje filmen, dat zet ik er dus zsm op!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:48

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.