onderbenen stil houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jnax

onderbenen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:23

hoe hou ik tijdens het rijden mijn onderbenen stil, in draf beweeg ik steeds met mijn benen en dit ziet er echt raar uit..
heeft iemand tips XX

swaatje

Re: onderbenen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:38

Heb je hier zonder zadel ook last van?
Bij mij komt het door mn huidige zadel. Echt vervelend... eindelijk ligt het goed voor mn pony, nu zit ik er niet meer lekker op... :)

_Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:27

Probeert je hakken naar beneden te drukken. Je moet een beetje het gevoel creëren dat je je voeten op de grond gaat zetten.
Ook kan het zijn dat je beugels en gaatje korter moeten.

__Horsegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:51

Hakken uitdrukken, en benen licht tegen de buik van je paard. Niet knijpen als je niet aandrijft!

xhannaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:28

hakken naar beneden beugels korter idd maar begin met in stap kijken naar de juiste beenhouding dan draaf je aan en dan kijk je of je dat vast kan houden (doorzitten lichtrijden wat het makkelijkste gaat )

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:15

De beste manier om je beenligging te verbeteren is het staan in de beugels. Op die manier leer je de juiste druk op de beugel te herkennen. Bovendien kun je niet blijven staan wanneer je je onderbenen steeds beweegt. Probeer zo rechtop mogelijk te staan, dus geen verlichte zit. Oefen ook in alle gangen. Het helpt om een halstertouw om de hals van je paard te doen om je in het begin te helpen met de balans. Je moet je hakken zover mogelijk uitdrukken wanneer je staat. Kun je zonder handen blijven staan, probeer dan weer te gaan zitten zonder dat het gevoel in je onderbenen anders wordt (de druk op je beugels blijft dus gelijk).

De beste en snelste manier om je zit te verbeteren is les van een professional, zoals bijvoorbeeld een hippisch sportoefentherapeut. Deze mensen zijn speciaal opgeleid om je te helpen bij je houding en zit.