Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anne_GTI schreef:Wat zegt de instructeur ervan? Dit ga je met adviezen van bokt niet oplossen. Een goede instructeur zal gaan werken aan rust, ontspanning en aan het been ipv vluchten voor de hulpen. Je kan zelf in stap gaan oefenen met rustig je been langs het paard laten afhangen met een ontspannen hand en zit. Alleen als ze in draf gaat weer opvangen. Geen scherpere bitten erin hangen of hulpteugels. Als de instructie dat aanbeveelt moet je een andere zoeken.

dorientjuh schreef:Eens met Corien. Krijg eerst eens alles onder controle aan de hand. Word de leider. En nee, leider word je niet door een hengstenketting te gebruiken, dat is symptoombestrijding.
Ga grondwerk doen, bijvoorbeeld Parelli. Dit kun je doen dmv het thuisprogramma maar je kunt ook een instructeur bij zoeken.
Je paard komt erg gestresst over en dat is voor zowel jou als je paard niet prettig.
xPenny schreef:Aan de hand is ze gewoon braaf, maar voorwaarts.
xPenny schreef:In de omgang heeft ze al totaal geen respect... Loopt erg voor je uit met aan de hand wandelen, ligt te dribbelen naast je wanneer je haar naar de wei brengt en knalt je vervolgens in de wei en ook met eruit halen rent ze je haast omver.
dorientjuh schreef:xPenny schreef:Aan de hand is ze gewoon braaf, maar voorwaarts.xPenny schreef:In de omgang heeft ze al totaal geen respect... Loopt erg voor je uit met aan de hand wandelen, ligt te dribbelen naast je wanneer je haar naar de wei brengt en knalt je vervolgens in de wei en ook met eruit halen rent ze je haast omver.
Dit klinkt mij niet als braaf in de oren.
Bij het rijden zal ook zeker een probleem zitten maar ik denk dat je je moet richten op het totaalplaatje, in plaats van alleen op het rijden. Makkelijker gezegd dan gedaan, I know.
aeolusnr1 schreef:ieder paard kan achter je blijven lopen, dus ook jouw paard.
Dit is deels een respect probleem; een probleem met wie neemt de leiding, wie is de leider.
Je spreekt je regelmatig tegen hé, in het éne tekstje zeg je dat het paard drammerig je bijna omver loopt en in een ander tekstje zeg je dan ineens paard is vrij braaf en topt wanneer ik het hem vraag.
Dit is echt niet in orde hoor, de puntjes staan niet echt op de "I" en in de omgang met paarden is dat een probleem, paarden willen echt duidelijkheid en die is er echt niet.
demo_love schreef:Hebben er wel eens anderen op je paard gereden? Wat gebeurt er als een ervaren ruiter de teugels loslaat en gewoon op zithulpen en been gaat rijden? Dat is de basis en daar moet je het denk ik zoeken.

Als ik dat ga doen heb ik een nog erger gestrest paard en kan ik HELEMAAL van nul beginnen.