Ik ben een paar weken geleden op oefenwedstrijd geweest met mijn bijrijdpaard. Ik rij haar nu ongeveer 3 jaar, ik krijg ongeveer drie keer per week 'les' van haar eigenaresse en af en toe een privéles van de instructeur van de eigenaresse. Het paardje heeft M1 dressuur gelopen en ik heb voordat ik haar reed alleen maar manegepaarden gereden, iets compleet anders dus kwam ik achter. Ik heb echt ontzettend veel geleerd en ik ben heel trots op wat ik nu allemaal met haar kan. Er valt natuurlijk nog veel te leren en te verbeteren. Hakken uitdrukken, handen op gelijke hoogte, niet te ver achterover zitten...
Ik heb 197 punten gehaald en ik was 4e van de 20(?). Ik had totaal niet verwacht dat ik bovenaan zou eindigen, wat was ik trots!:)

graag tips en kritiek:)
xxxxx
sorry maar dat is misschien wat voor de volgende keer ik zou maar met naald en draad gaan vlechten.(staan filmpjes van op youtube) oke totaal niet rijtechnisch maar moest het kwijt
maar je geeft zelf al hakken uitdrukken aan daar ben ik het mee eens! verder mag het paard wat meer van af achter er onder komen.
dat als je je rug hol trekt je schouders automatisch naar achteren gaan en strak worden. Je schouders moeten los zijn en je bovenarm moet afhangen langs je lichaam en je scharniert in je ellenboog. Als je gaat rijden kun je elke paar minuten even je armen checken door de schouders even los te rollen, je nek even los te maken en even opnieuw te gaan zitten. Zo wordt je beter bewust van je houding.