oefenwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cleoxox

oefenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 20:22

hoooi,

Ik ben een paar weken geleden op oefenwedstrijd geweest met mijn bijrijdpaard. Ik rij haar nu ongeveer 3 jaar, ik krijg ongeveer drie keer per week 'les' van haar eigenaresse en af en toe een privéles van de instructeur van de eigenaresse. Het paardje heeft M1 dressuur gelopen en ik heb voordat ik haar reed alleen maar manegepaarden gereden, iets compleet anders dus kwam ik achter. Ik heb echt ontzettend veel geleerd en ik ben heel trots op wat ik nu allemaal met haar kan. Er valt natuurlijk nog veel te leren en te verbeteren. Hakken uitdrukken, handen op gelijke hoogte, niet te ver achterover zitten...

Ik heb 197 punten gehaald en ik was 4e van de 20(?). Ik had totaal niet verwacht dat ik bovenaan zou eindigen, wat was ik trots!:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

graag tips en kritiek:)
xxxxx

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:39

Mooi paard! Alleen jammer van het logo wat wat er zo in geshopt is!

Probeer je tenen naar binnen te draaien. Hierdoor lijkt het of je hem prikt met je spoor namelijk.

cleoxox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 20:55

Ess_Ramona schreef:
Mooi paard! Alleen jammer van het logo wat wat er zo in geshopt is!

Probeer je tenen naar binnen te draaien. Hierdoor lijkt het of je hem prikt met je spoor namelijk.

Dankjewel, ja best jammer haha
Ik zal er eens op letten morgen:)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:56

Jullie zijn een leuke combi!

Probeer inderdaad je tenen iets meer naar binnen te draaien en je handen rechtop, lijkt of je 1 hand rechtop hebt en de andere plat. En een tip voor wedstrijden: Lach, wees trots op jezelf en je paardje :)

cleoxox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 20:58

nontie schreef:
Jullie zijn een leuke combi!

Probeer inderdaad je tenen iets meer naar binnen te draaien en je handen rechtop, lijkt of je 1 hand rechtop hebt en de andere plat. En een tip voor wedstrijden: Lach, wees trots op jezelf en je paardje :)

Haha thanks,
Mn voeten en handen leiden soms nog wel eens een eigen leven.. Vooral als er wat spanning is, vandaar ook de geconcentreerde blik :')

CastaMickey

Re: oefenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:02

Spoortjes mogen af wat mij betreft want ik vind je beenhouding niet super.
Verder zit je supernetjes en loopt hij leuk.
Gefeliciteerd! :)

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:10

het eerste wat ik dacht was oh my god die knotjes := sorry maar dat is misschien wat voor de volgende keer ik zou maar met naald en draad gaan vlechten.(staan filmpjes van op youtube) oke totaal niet rijtechnisch maar moest het kwijt :+ maar je geeft zelf al hakken uitdrukken aan daar ben ik het mee eens! verder mag het paard wat meer van af achter er onder komen.
verder vind ik het een leuk beestje zelf zit je er verder netjes op :j

cleoxox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:15

Manonvanunen schreef:
het eerste wat ik dacht was oh my god die knotjes := sorry maar dat is misschien wat voor de volgende keer ik zou maar met naald en draad gaan vlechten.(staan filmpjes van op youtube) oke totaal niet rijtechnisch maar moest het kwijt :+ maar je geeft zelf al hakken uitdrukken aan daar ben ik het mee eens! verder mag het paard wat meer van af achter er onder komen.

Tja, die knotjes:')
Ze mag inderdaad actiever en er meer onder komen, dit lukt me thuis wel, maar op de wedstrijd kwakt ze altijd in..

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:16

cleoxox schreef:
Manonvanunen schreef:

Tja, die knotjes:')
Ze mag inderdaad actiever en er meer onder komen, dit lukt me thuis wel, maar op de wedstrijd kwakt ze altijd in..

gewoon veel doen en lekker blijven rijden er aan! komt het vanzelf goed:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:27

Het lijkt wel of jij nog meer rechtop wilt gaan zitten en daardoor je rug hol trekt en je schouders wat naar achteren drukt. Daardoor komt je hand ook iets te ver terug voor het mooie. Probeer goed op je billen te blijven zitten en je buikspieren aan te spannen. En daarnaast je hand en arm iets losser en voor je uit plaatsen en iets meer meeveren met de mond.
En die knotjes, volgende keer de knotjes netjes omlaag vlechten en 2 keer omlaag dubbel slaan, dan ziet het er al netter uit :D :))

cleoxox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:36

Joolien schreef:
Het lijkt wel of jij nog meer rechtop wilt gaan zitten en daardoor je rug hol trekt en je schouders wat naar achteren drukt. Daardoor komt je hand ook iets te ver terug voor het mooie. Probeer goed op je billen te blijven zitten en je buikspieren aan te spannen. En daarnaast je hand en arm iets losser en voor je uit plaatsen en iets meer meeveren met de mond.
En die knotjes, volgende keer de knotjes netjes omlaag vlechten en 2 keer omlaag dubbel slaan, dan ziet het er al netter uit :D :))

Ik heb inderdaad een holle rug van mezelf, maar je bedoelt dus dat ik mn schouders te ver naar achter heb?
Die knotjes moet ik idd nog een paar keer oefenen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:57

cleoxox schreef:
Joolien schreef:

Ik heb inderdaad een holle rug van mezelf, maar je bedoelt dus dat ik mn schouders te ver naar achter heb?
Die knotjes moet ik idd nog een paar keer oefenen haha

Ja voel maar eens op het moment dat je dit leest, ja nu dus :P dat als je je rug hol trekt je schouders automatisch naar achteren gaan en strak worden. Je schouders moeten los zijn en je bovenarm moet afhangen langs je lichaam en je scharniert in je ellenboog. Als je gaat rijden kun je elke paar minuten even je armen checken door de schouders even los te rollen, je nek even los te maken en even opnieuw te gaan zitten. Zo wordt je beter bewust van je houding.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:46

Leuk dat je op zo'n leerpaard mag oefenen. Daar leer je enorm van. Let op, het paard lijkt mooi nageeflijk te lopen maar heeft op alle foto's een enorm weggedrukte rug. Probeer hem losser en langer in de bovenlijn te krijgen door hem van voor eerst meer op lengte en lager te rijden, met behoud van een actieve achtehand. Pas als het achterbeen in die lange lage lijn echt ondertreedt, maar gaan oprichten, met behoud van de lossigheid in de bovenlijn.

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:25

Zag er goed uit Cleo! Alleen mag die wat actiever af en toe. Het zag er nu wat traag uit.
Verder netjes gereden!
En uuuuh volgende keer wel een singel meenemen hihi :D

cleoxox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 12:34

Brittiexxx schreef:
Zag er goed uit Cleo! Alleen mag die wat actiever af en toe. Het zag er nu wat traag uit.
Verder netjes gereden!
En uuuuh volgende keer wel een singel meenemen hihi :D

dankjewelll, dat actievere tijdens een proef wordt aan gewerkt haha
Mn singel vergeet ik nooit meer:D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:53

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:43

Ziet er goed uit :) Mijn tip is om je handen op gelijke hoogte te houden, nu zie ik af en toe dat je bv. je linkerhand verder naar jou toe is dan je rechterhand :)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:28

Leuke combi!
Let er wel op dat je zoals je zelf aangeeft je handen op gelijke hoogte houd en op je benen blijven letten maar dat wist je al..
Veel succes verder!