Linker galop en overspringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chan_Xx

Linker galop en overspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:02

Hee allemaal,

Ik rij nu 4 maanden een leuk Friesje alleen zit met een probleem.
Aan de longeerlijn doet mevrouw wel de linker galop maar als ik erop zit en haar de hulpen geef voor de linker galop springt ze 1 pas links aan maar springt dan gelijk over in de rechter galop ook al blijf je de hulpen geven voor links. Op de volte lukt niet dan valt ze meteen terug ondanks hulpen. Rechtsom zit de galop er nu eindelijk goed in alleen links is nog een probleem en zeker aangezien ze een ster is in overspringen.

hebben jullie tips voor mij?

Silkwood

Re: Linker galop en overspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:05

Misschien valt ze naar buiten, doet mijn lespony ook! Druk dan met je buitenbeen je paard naar binnen en houd je buitenteugel tegen de hals. Als dit het niet is zou ik het niet weten...

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:07

meer stelling vragen misschien, helpt bij mijn fries die rechts overspringt of verkeerdaanspringt.
heb je les?

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:09

Jaa zou ook kunnen... :j

Chan_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:24

Ja ik heb les met haar en aan de stelling ligt het niet. Ze valt inderdaad wel naar buiten dat merk ik aan de longeer lijn ook. Ik longeer haar met dubbele lijnen daarmee doet ze na veel oefenen nu linker galop. Wat raar is is dat ze linksom wel goed loopt in draf en stap kwa stelling, buiging, aan de teugel en ontspanning maar in de galop alleen de rechter galop wil doen ook op de linker hand en dan erg naar buiten valt. Rechtsom loopt ze minder goed maar is haar galop wel weer goed.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:29

Mijn haflinger sprong links ook altijd over (als ik de bocht uitkwam) De volte kreeg je haar niet eens op. Bij haar was het een kwestie van kracht en balans. Ik heb veel kilometers proberen te maken, veel aandacht voor stelling om het oversprinhen te voorkomen. En nu doet ze het al tijden niet meer :)

Ben je al lang bezig met de linker galop?

Chan_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:35

Haha precies hetzelfde. In het begin ging ze linksom niet eens in galop en rechts moeilijk. Ik ben toen voornamelijk met rechts gaan trainen. Rechtsom is nu goed. Met de linker galop ben ik nu anderhalve maand bezig. Ben al heel blij dat ze aan de longeerlijnen nu wel linksom galoppeerd. Maarja nu nog als ik erop zit. Nordsvensk hoe heb jij het aangepakt met balans, kracht en kilometers maken?

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:53

Ik heb het gedaan met naar binnendrukken met je buitenbeen, hals recht en buitenteugel tegen de hals. Bij mij werkt het maar doe ik dit niet dan springt hij ook echt om.. Ik werk er al 1 jaar aan!! Ik weet het niet meer, ben nu dus bezig met dit. Ik ga nu proberen om hem meer balans te geven door stelling naar binnen en buiten te doen op de lange zijde enz. Kan nu jammer genoeg niet verder vanwege gebroken pols maar kan in de vak. weer verder!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:58

Ik zorgde dat ze na de bocht de goede stelling had, om zoveel mogelijk te voorkomen dat ze kon overspringen. Het aangalopperen was al een drama, daar is uiteindelijk de osteopaat voor gekomen. :) Maar zodra ze links zat beloonde ik haar heel uitbundig, en dan kilometers maken door de bak. Zoveel mogelijk rondjes galopperen. Niet veel met de voorkant bezig zijn, alleen de stelling. En zo is het uiteindelijk over gegaan. Het had wel tijd nodig, ze moet toch kracht en balans krijgen met jou erop..

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:06

Jaa idd, maar viel ze dan niet erg naar buiten?