Bitloos rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QuirineH

Bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 16:50

Hey,

Ik wil binnekort beginnen met bitloos rijden met mijn paardje.
Mijn paard is best wel druk van zichzelf maar het lukt al best goed om daar mee om te gaan ;)

Heeft iemand tips voor het bitloos rijden? Of tips om dat mijn paardje een beetje te leren enzo? :)

Groetjess

Eske_B

Re: Bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:51

Je kan eerst eens proberen of je je paard op een los teugeltje kan rondsturen (op zit em benen dus), wat in principe zou moeten kunnen, en verder gewoon proberen :).

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 17:50

EskeGirl schreef:
Je kan eerst eens proberen of je je paard op een los teugeltje kan rondsturen (op zit em benen dus), wat in principe zou moeten kunnen, en verder gewoon proberen :).

Oke dankjewel :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:52

Hoeft je paard niet te leren, jijzelf ook niet. Gewoon hetzelfde principe. Ga opzoek naar een hoofdstel dat jij en je paard prettig vinden. De een vind een kaak of kingekruisde versie prettig de ander gaat liever voor een sidepull.

Ik men zelf met kaakgekruisd omdat je dan niet je hand naar links en rechts kan doen, dus een sidepull heeft dan geen effect. Onder het zadel zou ik toch liever een sidepull hebben omdat ik dat zelf iets prettiger en vriendelijker vind. Ook omdat de gekruisde varianten een beetje knellend zitten wat ikzelf minder prettig vind.

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 17:55

Maartje1990 schreef:
Hoeft je paard niet te leren, jijzelf ook niet. Gewoon hetzelfde principe. Ga opzoek naar een hoofdstel dat jij en je paard prettig vinden. De een vind een kaak of kingekruisde versie prettig de ander gaat liever voor een sidepull.

Ik men zelf met kaakgekruisd omdat je dan niet je hand naar links en rechts kan doen, dus een sidepull heeft dan geen effect. Onder het zadel zou ik toch liever een sidepull hebben omdat ik dat zelf iets prettiger en vriendelijker vind. Ook omdat de gekruisde varianten een beetje knellend zitten wat ikzelf minder prettig vind.

Oke top dankje! :)

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:58

Je kunt ook eerst een trainingshalster nemen. Hier kun je heel goed bitloos mee rijden (mijn zusje en ik doen bijna niet anders) en als dat echt goed bevalt kun je altijd nog een bitloos hoofdstel nemen.

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:21

winnie70 schreef:
Je kunt ook eerst een trainingshalster nemen. Hier kun je heel goed bitloos mee rijden (mijn zusje en ik doen bijna niet anders) en als dat echt goed bevalt kun je altijd nog een bitloos hoofdstel nemen.

Wat is er dan anders aan?