Ras: Tinker
Leeftijd: bijna 4 jaar
Niveau: euhh.. lekker basis. Malvin hoeft nog niet hard aan het werk gezien zijn leeftijd. Ik pak hem zo'n 3 keer per week op en werken vooral lekker aan de basis. Iedere twee weken hebben we les.
Malvin is een paard met een behoorlijke dosis humor, doorzettingsvermogen en 'intelligentie'. Alles wat 1 keer bevestigd is, dat onthoudt hij en wil hij meestal direct toepassen. Meestal werkt dat in ons voordeel, want hierdoor heeft hij oefeningen snel door. Het lastige is dat het ook in het nadeel kan werken. Zo zijn we nu met de galop bezig. Na een stukje galop te hebben gedaan vindt meneer dat hij direct weer mag galopperen (oeps, mijn fout.. dat heb ik in het begin een keer toegestaan). Nu mag hij 1 keer galopperen en daarna moet ik hem eraan rijden zodat hij z'n gedachten niet meer op die galop zet. Maar dan is hij zoooo sterk

Mijn aandachtspunten zijn echt mijn handen

We willen hem nu echt de galop goed aangeleerd krijgen en wat contstanter in zijn nageeflijkheid krijgen. Dat hij nu te vaak te diep gaat en achter de ll kruipt, dat klopt.. Ik schakel veel, maak veel overgangen en probeer hem tussendoor nog heel veel te laten stofzuigen.
Maar goed, gisteren eindelijk een goed passend zadel gevonden, dus vanmorgen tijd voor een lekker ochtendje rijden. Manlief de camera in zijn handen gedrukt om wat foto's te schieten.
Wees maar lekker kritisch! We leren graag

Bij de kant van de bak met riet, bouwt hij behoorlijk spanning op. Er zitten enorme rietmonsters

zoals hier.. Ik moet echt meer ballen krijgen om hem er met mijn benen doorheen te rijden. (ben bang voor wat ontploffingsgevaar van zijn kant)

Dit bedoel ik met sturen met mijn benen i.p.v. mijn handen.. Grrr..

Hier is mijn houding echt bagger en Malvin komt te ver achter de ll. Zijn neusje mag er veel meer uit.