scheve pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

natasja99

scheve pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 11:14

Hoi

Ik heb een pony waar ik waarschijnlijk veel te veel moeilijke oefeningen mee waardoor ze nu niet meer recht wil lopen maar liever travair of schouderbinnenwaarts hoe kan ik dit oplossen als ze ook bijna niet op mijn linker been reageerd?

Groetjes!

Anoniem

Re: scheve pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:16

Goed les nemen van iemand die werkt aan de basis, dat geldt ook voor je andere topic ;)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:17

Les nemen! +:)+

Edit: iemand was me al voor

pofegezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:38

Inderdaad zoals hierboven gezegd wordt lesgeven.
Eerst weer even de basis en het rechtrichten oppakken.

Je kunt wel alvast oefeningen doen zoals bijvoorbeeld van hand veranderen en daarbij verruimen, de binnenhoefslag aanhouden zodat ie niet tegen de bakrand aan gaat hangen e.d.
Succes ermee!

natasja99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 07:44

pofegezocht schreef:
Inderdaad zoals hierboven gezegd wordt lesgeven.
Eerst weer even de basis en het rechtrichten oppakken.

Je kunt wel alvast oefeningen doen zoals bijvoorbeeld van hand veranderen en daarbij verruimen, de binnenhoefslag aanhouden zodat ie niet tegen de bakrand aan gaat hangen e.d.
Succes ermee!

ik heb het nu een aantal keren geprobeerd ze probeerd steeds naar de kant toe te gaan.
Maar nu niet meer omdat ik nu niet meer op de hoefslag rij.
dankjewel voor de tips!

xhannaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:22

misschien schouder buitenwaarts vragen en van de hoefslag naar het midden wijken

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:43

Inderdaad ook les nemen zoals hierboven al genoemd wordt.

Ik zou iets meer gaan zoeken naar die lengtebuiging en van daaruit heel veel gaan draaien. Blijf van de hoefslag af en probeer iets meer binnenhoefslag te rijden. Verder zorgen dat hij goed actief blijft, dus vel overgangen en tempowisselingen rijden.

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:55

Zoals hierboven al gezegd is les nemen, en gewoon heel duidelijk zijn in je hulpen en de basis er goed in hebben zitten...eventueel opnieuw daar op focussen en daarna weer andere oefeningen meepakken zoals de travers of schouderbinnenwaarts, maar dan alleen wanneer jij met je gewicht, beendruk en teugels aangeeft dat dit de bedoeling is! Denk dat duidelijkheid voor je paardje het belangrijkste is, misschien is het nu moeilijk omdat je veel oefeningen door elkaar rijdt en je zelf niet altijd bewust bent van wat je met je benen en gewicht doet...daarmee bedoel ik niet direct dat je niet kunt rijden, maar soms is het moeilijk dit van jezelf op te merken en daarvoor is je les dan weer handig en eigenlijk noodzakelijk! Meestal (in mijn ogen vrijwel altijd) is de beweging van het paard een uiting van hoe de ruiter zich gedraagt, onbewust of bewust! Succes ermee! :)

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:11

Probeer veel voltes te maken. Maak je voltes van groot naar klein :) zo moet je pony de goede stelling wel aannemen :)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:15

scheffersxx schreef:
Probeer veel voltes te maken. Maak je voltes van groot naar klein :) zo moet je pony de goede stelling wel aannemen :)

Als ik met een scheef paard mijn voltes groter en kleiner maak neemt ie geen goede stelling aan hoor :Y) . Dan valt ie of compleet op de binnenschouder of over de buitenschouder weg.

Inderdaad les nemen en beginnen met wat rechtricht oefeningen vanaf de grond....