Mag je tijdens een proef (ik start B) je zweep een keer overpakken? Vind het wel prettig om tijdens de galop mijn zweep in de binnenhand te hebben. Word je hiervoor "bestraft" ?
Mag wel. Maar ik zou het niet doe dan word het zn rommelig zooitje. Als het zonder kan zou ik dat zeker doen, en niet omdat je het fijner vind
IvankBacardi
Geplaatst: 15-06-14 12:46
licht inderdaad op welk moment je het doet en of je paard er anders in de aanleuning of impuls door word. ik pak hem niet over in de proef.
jorika1986
Geplaatst: 15-06-14 12:47
Het mag maar ik zou het niet doen. Vaak geeft het een rommelig gezicht en krijg je puntenaftrek voor het rommelige, niet voor het overpakken.
chanicha
Geplaatst: 15-06-14 12:48
Mij hebben ze, jaren geleden, geleerd om het bij de X te doen. Heb er nooit problemen mee gehad.
Lusitana
Geplaatst: 15-06-14 12:50
Je wordt niet bestraft voor het overpakken op zich. Als je het tussen twee oefeningen in doet, heeft het ook nauwelijks invloed als het wel gepaard zou gaan met enige storing zoals die genoemd zijn. De stukjes tussen de oefeningen door worden nl meer in het geheel meegenomen. Alleen de oefeningen zoals beschreven (van daar tot daar dit of dat doen) worden individueel gepunt. Als je kans groter is dat er correct wordt aangesprongen met de zweep aan de binnenkant, zou ik wel daarvoor gaan, het aanspringen telt immers wél zwaar in het cijfer voor de galop.
Los daarvan moet het overpakken van de zweep door de hand zonder enige storing kunnen. Dit kun je oefenen.
Een ander idee kan zijn om voor het correct aanspringen vooral de hulp van een stomp spoortje te gebruiken, dan is het hele zweepgebruik daarvoor van de baan.
@Lusitana over spoortjes hebben wij het ook gehad, maar ik vind dat ik daarvoor mijn onderbeen (nog) niet stil genoeg heb
Dank verder voor de reactie, overpakken geeft(vind ik) niet heel veel storing tijdens de proef, dus ik denk dat ik het "gewoon" een keer doe
Lusitana
Geplaatst: 15-06-14 15:43
Heel goed dat je zelf kunt beoordelen dat spoortjes geen optie zijn. Dan moet je dat dus gewoon niet doen, en gewoon je zweepje gaan overpakken. Succes!