Opbouwen na de blessure met Ylonja

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Opbouwen na de blessure met Ylonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 13:37

Hoi!

Vandaag heb ik weer voor het eerst kunnen lessen sinds de blessure van Ylonja. Helaas gooide niet alleen de blessure van september 2013 roet in het eten. Het bleek dat Ylonja een magnesium tekort heeft. Hierdoor is zij in een korte tijd moddervet geworden en was haar hals KEIhard... Ondertussen staat zij al geruime tijd met GreenGuard masker en krijgt zij nu 3 weken magnesium bij. Hier doet zij het erg goed op. Dit merk ik ook in de trainingen - zij wordt losser en beweegt makkelijker.

Op het moment zijn wij nu weer een klein maandje fanatiek aan de bak onder het zadel. De osteopaat en zadelmaker zijn langs geweest en hebben wat aanpassingen gedaan. Er is nu groen licht om aan de bak te gaan! Na zo'n 6 maanden vrij weinig kunnen doen vind ik dat Ylon het heerlijk op pakt. Aan de longe trainen is toch anders dan ohz.

Er wordt nu gewerkt aan rust, ontspannenheid en souplesse. Daarbij mist Ylonja een heel stuk spier en kracht en heeft zij vetjes over O:) De rest is leuk meegenomen, maar ligt niet de prioriteit. Vandaag met het lessen merkte ik dat ik veel meer moet rijden! Meer en duidelijkere hulpen geven. Ik ben erg blij met het achterbeen gebruik :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende keer! :evaw:

BelleTessa

Re: Opbouwen na de blessure met Ylonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:42

Leuke fjord en wat pas jij er mooi op!
Je lijkt wel een beetje naar voren te zitten.

VeerleYero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:28

Leuke combinatie! Probeer wel je hakken naar beneden te houden en niet teveel naar voren te leunen ;)

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:15

Ziet er goed uit! Je mag zeker trots zijn op haar achterbeen gebruik :) En denk dat het nog beter gaat als er wat kilo's af zijn ;)

Linksom is haar moeilijke kant denk ik? De wendingen rechtsom vind ik haar heel netjes door haar lijf buigen, linksom lijkt ze zich iets rechter te houden.

Ik vind je houding heel netjes. Probeer alleen je handen soms iets beter rechtop te houden en je handen te sluiten. Ik heb zelf ook de neiging en dan denk ik dat ik beter meeveer, maar dan komt het meeveren vanuit je pols ipv je elleboog.

Verder vind ik je goed bezig, het is een ontspannen beeld, maar ze is wel lekker aan het werk.

viefj12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:20

Ziet er goed uit, op de vetjes na zou je niet zeggen dat ze zo lang heeft stil gestaan. Lekker ontspannem beeld :D

Om soepeler te maken kun je nog veel oefeningen met buiging doen, pasje wijken, pasje schouder voor. Kun je best in de basis meenemen om sterker en soepeler te maken.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:18

Ziet er mooi uit! Links lijkt ze wel moeilijk te vinden. Probeer ook rechter te zitten, en je hakken uit te drukken.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:21

Vind het er op zich niet verkeerd uitzien. Maar wat mij wel op de meeste foto's opvalt is het volgende. Jij kijkt steeds erg naar binnen ipv tussen de oren van je paard. Snap dat dit ook zal komen doordat je naar je instructeur/instructrice luistert.

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:01

Hoihoi, ziet er goed uit! Probeer wat meer contact te houden!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:31

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:38

Het ziet er al netjes uit hoor! Probeer je hakken meer uit te drukken, en hou inderdaad contact met de teugels. Als je hem soepeler wil maken kun je ook veel slangevoltes en gebroken lijnen maken :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:04

Fijn dat je weer bezig kan met opbouwen...

Wat mij met name opvalt is dat je niet alleen je hak optrekt maar eigenlijk je hele onderbeen naar achteren optrekt en hierdoor vervolgens met je bovenlijf wat naar voren kantelt...

Probeer je been lang te houden zodat jou eigen evenwichtspunt weer in het midden komt en je je bovenlijf weer iets meer terug kan houden

ElineRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:40

Leuk dat je weer aan het opbouwen bent!

Probeer alleen iets meer contact te houden met de mond van je paard, Dat maakt het rijden ook een stuk makkelijker. Dan is het ook wat makkelijker als je hem nageeflijk wilt laten lopen.
Wat ik zelf ook heel leerzaam vind, is een filmpje maken. Doe dit in de zoveel tijd, dan kan je de veranderingen zien en leer je ook wat de leerpunten zijn en wat de goede punten zijn!

Hoop dat je er wat mee kan. Echt ontzettende leuke foto's :)
Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:52

Fijn dat je weer aan het werk kunt :)
Je paard loopt er aan de voorkant nu niet helemaal doorheen en daarom valt hij ontzettend op de voorhand en dat is niet bevorderlijk voor het beenwerk :) Probeer je paard iets ronder te krijgen aan de voorkant, hij drukt nu het neusje er wat uit en daardoor gebruikt hij zijn rug niet. Probeer iets meer een begrenzende hand aan te bieden, niet door met je hand terug te werken maar met je been naar je hand toe te rijden. Dan komt ie net even mooier over die rug en is hij niet alleen ontspannen, maar ook actiever in het lijf bezig. Nu laat hij enkel de hals wat vallen maar gebeurd er verder niet veel in het lijf.
Succes!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 10:29

Iedereen bedankt voor de tips :)

Naar voren vallen komt idd door mijn benen. Ondertussen loop ik bij de chiropractor en deze gaat mij onder hand nemen. Ik blijk bekkeninstabiliteit te hebben waardoor ik scheef ben en vast kom te zitten in het SI-gewricht.

Helaas een tegenslag.. Ylonja heeft een hoefkeuzing re-voor. Dit wordt weer veel wandelen en kijken wat zij aankan qua belasting.