Zomer voor de tweede keer op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

julio111

Zomer voor de tweede keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:05

Hallo!!

Ik heb Zomer een tijd terug bij gereden. Dat is denk ik alweer 2 jaar geleden. Ik ben toen een tijdje gestopt omdat ik er zelf erg weinig tijd voor had. Ik ben wel altijd langs blijven gaan om hem te zien. Nou ben ik er afgelopen vrijdag toch weer even opgeklommen. Tussendoor heeft hij natuurlijk wel gewoon beweging gehad en is hij getraind door een ander meisje.

Ik heb al ooit eerder een topic geopend met Zomer bij HAW. Hier heb ik te horen gekregen dat ik beter met een zweepje kon rijden dan met sporen om mijn paard actiever te maken. Dit advies heb ik opgevolgd, dus de sporen zijn uit gegaan.

[RT-HAW] Zomer @ work

Ik vind zelf dat hij nog een stukje actiever mag en soms meer zijn achterhand eronder mag zetten. Ik vind dat hij een beetje op de voorhand loopt. Heeft iemand nog tips hiervoor?

Deze foto's zijn dus van de eerste keer dat ik weer op Zomer zat na een lange tijd. Het is wel telefoonkwaliteit, dus ik hoop dat jullie er nog iets uit kunnen halen. Ik ben van plan om Zomer weer een beetje te gaan rijden, dus alle tips zijn welkom. Ik zou ook wel graag willen weten of jullie enige verbetering zien sinds het vorige topic?

1. Eerst even zijn leuke hoofdje die helaas gedraaid staat haha..
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Op de volte
Afbeelding

4. Hier vind ik zijn achterbeen wel weer goed meekomen
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. De galopfoto's zijn helaas allemaal mislukt, ik heb alleen nog maar een halve.. :')
Afbeelding

9. En nog een foto'tje van het vrij springen
Afbeelding

Commentaar is zeker welkom, maar hou er rekening mee dat het weer de eerste keer was. ;)

VeerleYero

Re: Zomer voor de tweede keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:49

Je kan met je paardje trainen om heel rustig en verzameld te draven, veel overgangen voor de achterhand. ook helpen kleine voltes en contragalop erg goed voor de achterhand! leuke combinatie en ik hoop dat je wat hebt aan de tips ;)

HannaHanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:04

Leuke vos,
Probeer hem veel meer van achteren naar voren te rijden, veel schakelen en schijnovergangen dit kan zowel op lange zijdes als op de volte waarbij je ook meer buiging kan vragen om het binnenbeen, maar let op dat die niet wegvalt over de buitenschouder.

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 10:35

Bedankt! :)
Dus als ik het goed begrijp moet ik veel overgangen maken om de achterhand er beter bij te krijgen?
Ik loop eigenlijk tegen nog een probleem aan. Als ik op de linkerhand rijd dan buigt hij beide kanten goed in, maar op de rechterhand blijft hij best stijf links. Ik kan hem dan moeilijk naar buiten buigen. Ik wissel al best veel van hand en probeer op beide kanten dezelfde oefeningen te doen en dezelfde druk op de teugels te houden. Heeft iemand hier misschien nog tips voor?

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:33

Probeer meer te rijden met je buitenteugel.
De grondbalk van hindernis zit aan de verkeerde kant! ;)

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 16:41

Ja het was eigenlijk de bedoeling dat hij van de andere kant zou komen zoals je misschien ziet aan de zijbalk.

Bedankt voor de tip! ;)

Beertjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:28

Schijnoveegangen maken en opsommige foto's lijkt het alsof je tenen naar buiten wijzen, dus probeer hier ook op te letten.

Shar161

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:00

Leuk paardje!
Je tenen lijken inderdaad wat ver naar buiten te steken en je lijkt op sommige foto's ook een beetje naar voren te leunen. Kan het door de hoek van de foto's niet helemaal goed zien.
Verder lekker veel schakelen in tempo, dat kan je in alle gangen doen.

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:58

Veel schakelen en (schijn)overgangen kunnen helpen dat je paard de achterhand beter gaat gebruiken ;) wat je buigprobleem betreft, kun je mss oplossen door tijdens het rijden op die hand te werken van binnenstelling naar buitenstelling :) merk je dat ie het lastig vindt, opnieuw binnenstelling beginnen en langzaamaan werken naar de buitenstelling etc ;)

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 13:21

Bedankt voor de reacties en tips!

Mijn voeten moet ik inderdaad nog op letten, die gaan vaak naar buiten staan |o
Iemand daar nog een gouden tip voor? :D

Voor de rest ga ik inderdaad snel naar voren zitten, dan ben ik teveel met de voorkant bezig en naar mn paard aan t kijken wat ik echt niet moet doen....

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:22

Leuk paardje!
Wel letten op je voeten maar voor een eerste keer is het totaal niet slecht hoor haha ;)