Dit is Verona, een merrie van 175 groot.
ik heb haar nu 1,5 jaar en we rijden nu M1.
dit is een filmpje van afgelopen donderdag, ik ben heel blij dat we weer zo kunnen rondrijden.
ik weet dat er nog heeeel veel te verbeteren valt maar dit is ook logisch na wat er allemaal is gebeurd namelijk:
Verona kreeg vorig jaar opeens zenuwuitvallen. ze kon niet meer op haar benen staan en viel de hele tijd uit het niets om. ze kon zelf het kleine opstapje (4cm) om in haar stal te komen niet meer op. ze kon gewoon niet haar benen optillen zonder dat ze omviel. Toen heeft de dierenarts ons verwezen naar de kliniek in Utrecht. daar heeft ze toen 1 week ongeveer gestaan en allemaal testen gehad neurologisch, rotgenfoto's en echo's alles heeft ze gehad, maar ze konden niet vinden wat de oorzaak was. . dus toen kwam verona weer naar huis na een week daar te hebben gestaan. hebben we een heel ander voerpatroon gekregen en medicijnen en 4 maanden niet belasten mocht haar alleen longeren. na die 4 maanden ging het al een stuk beter. toen weer op controle in utrecht en die zagen een heel ander paard ze was echt een heel stuk beter geworden. dus toen mochten we weer langzaam gaan opbouwen met rijden dit was in Februari. nu zijn we dus weer een aantal maanden verder en hebben we dit beeld weer te pakken. Verona zit weer helemaal goed in haar vel, is weer superfit en helemaal haarzelf
niemand bij ons op stal (en ikzelf eigenlijk ook niet
) had een paar maanden geleden gedacht dat we dit weer konden bereiken. die plekken in de ring waren we heeeeel erg eng en ikzelf zit er ook nog beetje gespannen op omdat ze wel heel erg happy was met inrijden.
We hadden wel weer mooie een klein winstpuntje mee naar huis kunnen nemen.
https://www.youtube.com/watch?v=EocNl6k ... e=youtu.be
hopelijk hebben jullie nog opbouwende kritiek
)