hoeken afsnijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jnax

hoeken afsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 20:31

hallo
vandaag heb ik wedstrijd gehad en bij mijn puntentelling staat er dat ik de hoeken erg doe afsnijden, maar hoe doe ik dit voorkomen?
als ik bijvoorbeeld van m naar k doe afwenden op welk punt moet ik dan precies gaan afwenden? en hoe kan ik dan voorkomen dat ik de hoeken doe afsnijden?
dankjewel alvast

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:39

Rij zo ver mogelijk rechtdoor zodat je echt de hoeken door rijdt. (rij zeg maar op het hek af)
Heb je thuis een bak?
Zet anders bij elke hoek wat neer bv een pion dat je echt de hoek door moet rijden.
Kijk als je de bocht doorgaat waar je heen wilt gaan bv de letter M en dan kom je mooi uit.

Juliaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:30

Idd zo ver mogelijk rechtdoor rijden, goed binnenbeen eraan.
Ik heb altijd geleerd dat je pas moet afwenden als je schouder bij de letter is, later dan je gevoel zegt.
Succes!

troi

Re: hoeken afsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:04

Ga een een training lang regelmatig echt de hoeken recht in en vlak voor de bakrand stilstaan. En een korte pauze nemen. Gaat je paard eerst heel gek vinden maar zo leert hij af om op de autonatische piloot af te snijden. Vervolgens niet vergeten altijd je paard goed door de hoek te begeleiden, dus ook niet zelf op de automatische piloot gaan.

Beertjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:28

Je moet proberen zo ver mogelijk rechtdoor te rijden en je binnenbeen eraan te houden. Dan zul je zien dat hij vanzelf de hoeken niet meer afsneidt. Veel succes!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:29

Stelling vragen, heeft bij mij goed geholpen! :j

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:34

Idd goed je binnenbeen erbij houden, wat stelling vragen en dan met je handen een beetje naar buiten gaan, zodat de schouder van je paard ook meegaat.
Je kan ook eens op de tweede hoefslag rijden om je paard alert te houden, zo blijft hij opletten of hij de hoek nu wel of niet in moet.

pirkap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:37

Een pion in ver in de hoek zitten wel nog wel eens helpen :)

ZowieZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:15

Ik merk dat ik af en toe ook wel is hoeken afsnij, en aangezien ik alleen beschikking heb tot een erge kleine bak werkt het ook wel is nadelig. Wat ik dan in mijn hoofd voorstel, is doen alsof ik door het hek heen wil rijden. Gewoon recht uit blijven kijken, en doen alsof er geen hek is. :Y) Het klinkt een beetje sullig, maar het werkt wel! Het zorgt er voor dat je precies in de hoek, een wat scherpere bocht moet maken om af te wenden, maar je snijd geen hoeken meer af. :j