op een hééél lief maar een héél moeilijk paardje.. moeilijk in de zin van: been?huh? teugeldruk? huh? nagevefelijk? huh? ik loop gewoon vrolijk duikbootrondjes
nu, het is allemaal al héél erg veel verbeterd, dankzij goede lessen, beginnen nu aan de zijwaartse gangen en nu komt het probleem dat bij het gewone rijden een beetje de kop werd ingedrukt STERK naar voren..
ze heeft geen repect voor mn hand en loopt vrolijk zovéél mogelijk door mn hand..metteen alles overboord gegooit en afgeproken met de instructeur (die 3 weken niet kan) dat ik nu werk aan respect voor mn hand...maar tis écht rampzalig.. en als ze dan écht niet wil stoppen (niet dat ze gaat rennen maar gewoon lekker veel tegendruk geven en doorlopen) heb ik de foute neiging eraan te gaan hangen, al vloekende, en zo niet meer los te laten = maakt het probleem alleen maar erger!!
wie heeft nuttige tips voor mn paard en voor mij??
Licht contact nemen en vanaf hij niet hangt: nageven, vanaf hij gaat drammen: ophouding, been en lossen.
want zo gaat het dan toch meestal? Bovendien hoef je 't vaak maar een paar keer te doen, dan is het meestal wel al klaar.