we gaan weer de goeie kant op!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charissa134

we gaan weer de goeie kant op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 15:25

vandaag ben ik met wakan weer voor het eerst sinds een jaar of anderhalf gestart, en ook nog buiten!
het was enorm mooi weer, en hij was heerlijk fijn met losrijden. helaas wordt hij heel erg paniekerig als er een vliegje op zijn hoofd/hals/oren/neus zit, en gaat dat heel erg met zijn hoofd gooien.

ondanks dat hebben we een fijn rondje kunnen rijden en was hij totaal niet onder de indruk van het springen, de tenten, springkussens en muziek. waar ik op moet letten is dat ik op mn kont ga zitten in de galop en mijn tenen niet naar buiten moet draaien, verder moet ik erop letten dat hij zichzelf niet op rolt en achter de teugel gaat lopen.

verder hoor ik graag nog wat tips van jullie!
de foto's heb ik niet op volgorde staan en de kwaliteit is echt een beetje jammer geworden van het verkleinen -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bedankt voor het kijken :wave:

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:21

Gaaf paard!

Maar denk echt om je tenen, je hebt echt kapstokjes!
En probeer te zitten, in galop heb je de neiging om hem teveel te helpen door naar voren te gaan zitten.
Zitten en lang maken. Is lastig, kost je wat spierpijn maar t helpt! Tip, navel in, kan je soms helpen :).

juliedo24

Re: we gaan weer de goeie kant op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:01

Wauw wat een gaaf paard! Zit er iets van tuiger in?
Ik vind het lijken alsof je heel erg aan de voorkant zit. De achterhand komt niet goed mee. Dit zou je kunnen verbeteren door de achterhand sterker te maken. Longeren, tempowisselingen en schijnovergangen werken daar goed voor.
Verder vind ik hem ook vrij gespannen. Hij lijkt zich op te drukken vanuit de onderhals en hij draagt zijn staart in plaats van hem netjes af te laten hangen. Als je wat wisselt in houdingen (Lagere hoofd-halshouding, hals strekken, opgerichter) zal dat denk ik minder worden. Hij lijkt wat door de bocht te slingeren (foto 1 en 6), misschien is hij een beetje uit balans. Maar als je aan de aandachtspunten werkt zal dat vast minder worden :) Succes met je knappe paard!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:35

Schuift je zadel nou zo erg? Op de foto's ligt het dekje en de pad te ver naar achteren en niet lekker onder het zadel.

Verder lijkt het alsof hij in zijn hals inknikt en hierdoor in een valse krul gaat lopen. Probeer hem wat meer lengtebuiging te geven waardoor hij makkelijker zijn rug kan gebruiken :)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:27

Mooi paard, het eerste wat ik denk bij deze foto's is , losser, hand naar voor en ga rechtop zitten, uit de stoelzit! Als je wilt controleren of je zacht genoeg in je handen bent, haal de sperriem eraf,paard zal de mond openen als je te strak in je handen bent.

lindecool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:34

Erg gaaf paard!!
Je kan misschien wel proberen om je rug recht te houden.
Ook vallen je kapstokvoeten me op. Dit is best moeilijk af te leren geloof ik, maar als je er gewoon steeds goed op let kan je het misschien jezelf aanleren. Zelf heb ik daar niet erg veel ervaring mee, maar ik heb wel andere verhalen gehoord.
:D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:37

Van het afleren van die kapstok tenen; Kan je iemand meenemen die je er op corrigeert zoals een dier.
Het klinkt gek, maar elke keer als jij dat doet zegt de gene :"He!, of Uhum, of wat dan ook. Hoe irritanter hoe beter :).

S_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:53

Je moet iets rechter gaan zitten. Je rug en schouders iets meer naar achter. En niet teveel naar beneden kijken. Het is mooier als je recht vooruit kijkt. Verder helemaal niet slecht hoor. Het paard loopt mooi aan de teugel.Ik hoop dat je er iets aan hebt.

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:57

Heb even op je profiel gekeken, je ziet helemaal niks van van dit missende oog. Wat goed dat hij zo nog een kans heeft gekregen. Een mooi paard om naar te kijken!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:01

Leuk paard, ik hou wel van dat soort typjes. Maar misschien is het verstandig om de beugels iets langer te doen waardoor je been langer word. Zo kan je je been meer strekken en ga je van zelf wel meer op je kont zitten.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:41

Ik vind over het algemeen niet dat je te ver naar voren zit. Je maakt je rug bol en "hangt' met je schouders naar voren. Probeer 'actief' te gaan zitten en te kijken waar je heen gaat. (Tip: wanneer ik mezelf betrap hierop, laat ik de teugels nét wat langer, zodat ik mijn schouders wat meer vrijheid geef en ik m'n houding kan herpakken.)
Verder kom je in de galop uit het zadel, wat (denk ik) het gevolg is van je onderbenen die je naar buiten draait. Hierdoor zet je je heupen vast, en kan je niet lekker meegaan in de beweging.
Ik denk niet dat je je beugels langer moet doen. Grote kans dat je dan moeite gaat krijgen met je hakken uitdrukken en dáárdoor weer moeite graat krijgen met het zitten en je houding.
Ik zou ten eerste gaan oefenen op het lang maken en aansluiten van je been op het paard.

Succes, je hebt een prachtig paard!

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:14

gaaf paard idd! probeer je schouders wat meer naar achter te trekken. dan gaat de rest automatisch want je zit gewoon heel goed alleen druk je je schouders naar voren ipv naar achter. dat geeft een beetje een "zoutzak" houding... zo noemde mijn instructeur dat vroeger haha. heb verder echt geen puntjes ziet er top uit en erg mooi paard in goeie conditie.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:43

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

__Horsegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:42

Je moet inderdaad goed op je tenen letten, en wat betreft de galop: je gaat een beetje naar voren zitten, en als het ware in je beugels staan. (Niet letterlijk hoor) in galop gewoon achterover gaan zitten. Ziet er goed uit verder!

ElineRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:35

Heel leuk dat je weer bent gestart!!

Wat betreft het paniekerige gedrag, elk paard heeft wel wat, en misschien wordt het ooit minder :)
Met je houding, probeer iets rechterop te zitten, als je naar voren zit is je gewicht ook te veel op de voorhand en heb je ook minder over je paard te 'vertellen'. Als je meer gaat zitten, heb je ook meer in je handen. En je tenen mogen ook inderdaad iets naar binnen.

Maar oefening baart kunst, hoop dat je er wat aan hebt!
Succes!! :)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:39

Gaaf paardje!
Let zoals je zelf al weet op je voeten en ik weet niet of ik het goed zie maar op sommige foto's heb je een beetje pianohandjes..
Verder leuk dat je weer gestart bent!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:35

Ik heb het idee dat je paard erg gespannen loopt, en denk dat het ook met je houding te maken hebt.
Het lijkt namelijk alsof je op hem zit, alsof hij een stoel is. Probeer meer je bekken te kantelen, en je benen te strekken, dan komt het met je tenen ook goed.
Zolang jij een fijne houding hebt, is het ook fijner voor het paard.

Verder vind ik het een leuk paard om te zien, wat voor lijn zit erin?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:31

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 07:51

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Caro_ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:17

Mooi paard!<3