Handen rechtop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BetsiePony

Handen rechtop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:19

Hallo iedereen,
ik hou mijn handen in een piano stand tijdens het rijden.
dus elke keer moet ik op mijn handen letten om ze recht te houden maar ik vindt dat erg lastig en dan houd ik ze goed en dan gaan ze automatisch weer plat heeft iemand nog tips?

Simpelman

Re: Handen rechtop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:37

Denk niet aan je handen maar denk aan de gevoelige, kwetsbare mond en tong van je paard.
Daar heb je een bit ingelegd en dat houdt jij met behulp van de teugel nu voorzichtig vast in je zachtjes gesloten vuisten.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:43

Idd wat sipelman zegt.
En anders twee zweepjes. Dan langs de schouders van je paard leggen. Dan hebben je handen geen andere keus dan rechtop staan. Het is handig als je je zweep dan even niet gebruikt, want je hebt de kans dat je die over je been gaat leggen en dan heb je alsnog pianohanden.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:47

Bij mij hielp het heel erg om steeds te bedenken dat ik trots ben en dat ik met trots op mijn paard zit. Dan ga je automatisch al rechterop zitten en je handen meer dragen. Bedenk dat je een dienblad vasthoud, om die rechtop de houden en de glazen niet te laten vallen moeten je handen soepel meegaan met de beweging van de mond en moet je je handen dragen anders kieperen de glazen om.

BetsiePony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 18:46

Oke bedankt voor de tips!!

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:13

Dat probleem heb ik ook gehad. Een vriendin van mij heeft eens een keer een heel uur om de 5 sec mij moeten herinneren aan mijn handen, elke keer als mijn handen een tikkeltje draaide kreeg ik het weer te horen. Als ik nu op een paard zit en mijn handen draaien een beetje hoor ik meteen weer haar stem. Dat heeft mij goed geholpen.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:05

Als je een braaf paard hebt: opgerolde kranten onder je oksels. Het is heel moeilijk om je handen te draaien wanneer je je ellebogen goed aansluit. Als je gaat 'rollen' met je onderarmen vallen de boekjes. Een leuk geheugensteuntje als je niemand hebt om je eraan te helpen herinneren.

Sjonniex96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:06

ik leerde het letterlijk met een ijshoorntje en een balletje :p