Yutah in het zonnetje werken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Yutah in het zonnetje werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 18:33

Dag Bokkers!
Vandaag had de club een eenmalige les van een dressuurleraar georganiseerd. Het leek me een leuk moment om wat foto's te nemen met het mooie weer aangezien het lang geleden is dat er nog eens rijfoto's zijn gemaakt van mij en Yutah.
Het was een korte maar pittige les, we hebben veel op het actiever rijden en de galop gewerkt, wat toch wel onze grootste problemen zijn.

Het zijn niet bijzonder veel foto's, maar ik vond ze toch wel de moeite. Op het zonder cap rijden zou ik liever geen commentaar willen, ik was hem op stal vergeten.
1. Gewoon nog eventjes inrijden voor de les
Afbeelding

2. Kapstokvoeten..
Afbeelding

3. Tijdens de les, hier moest ik hem wat vooruit rijden
Afbeelding

4. Hier had ik het gevoel dat hij wat uit elkaar viel, mijn been ligt ook te ver naar achteren
Afbeelding

5. Hier is zo'n moment dat ik hem even moest wakker maken. Daarbij moet ik er echt op letten dat ik mijn benen lang laat en mijn hakken niet zo optrek. Ik moet zelf ook wat meer naar achteren zitten hier vind ik
Afbeelding

6. We hebben echt ontzetten veel gegaloppeerd dat ik verwonderd was dat Yutah's tong niet op de grond hing := Galop is iets waar we het nog redelijk moeilijk mee hebben, dus ik ben wel blij met dit beeld, al mogen mijn teugels wel wat korter en moet ik wat meer naar achteren zitten
Afbeelding

En om af te sluiten even een wedstrijdvergelijking!
Zo galoppeerden we enkele maanden geleden:
Afbeelding

En zo doen we dat nu:
Afbeelding

We hebben nog een lange weg te gaan, maar er zijn vorderingen!
Het zou fijn zijn moesten jullie een reactie achterlaten. Ik sta open voor alle tips en kritiek mits het op een normale manier gezegd wordt :)

vickers

Re: Yutah in het zonnetje werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:14

Wat een ongelofelijk gaaf dier!!!
Jullie gaan mooi vooruit, probeer meer te gaan zitten en je schouders te ontspannen.
Leuke combi.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 10:07

Dankjewel!
Dat is inderdaad iets waar ik ook op moet letten. Als ik hem vooruit wil krijgen heb ik altijd de neiging om zelf mee vooruit te gaan :=

Shar161

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:41

Wat een leukerd!
De meeste punten noem je zelf al! Op de eerste foto's lijkt het alsof je je schouders naar voren steekt en een beetje in elkaar duikt, kan het niet goed zien door de hoek van de foto, maar lekker rechtop en ontspannen zitten.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:00

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:48

Ziet er goed uit! Wat een gaaf beest! Inderdaat de kapstok voeten. Die zag je zelf ook al. Verder lijkt het ofdat je op de eerste fotos een beetje naar achter zit. Dit kan ook aan de fotos liggen aangezien ik het niet terug zie in de latere fotos

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 19:42

Dankjewel!

@Loeka_Polly in de eerste foto's was ik aan het doorzitten, daarbij zit ik over het algemeen wel altijd goed naar achteren :)

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:43

Die is gaaf! Vind het er goed uit zien! Soms wat minder naar je paardje kijken haha

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:31

Yutaahhhh :D prachtig beest is het toch!
Ik vind het er heel ontspannen uitzien en de puntjes noem je zelf al. Wel leuk zo'n les van een dressuurleraar.

ElineRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:24

Je ziet de verandering in de galop, altijd heel leuk om te zien! Je weet zelf waar je aan moet werken, dus dat komt zeker goed!

Ook een heel leuk paard om te zien :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 22:44

Dankjewel allemaal :)
Ik ben er ook zeker van dat we er wel zullen geraken, geduld is hier een mooie zaak :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:36

Wat een leuke bonte ook, met het wakker houden van je paard je benen optrekken met aansporen noemde je zelf ook al, maar weet hoe moeilijk dat kan zijn want ik doe t ook. Verder vind ik het er heel mooi uitzien en de galop is nu een mooie opwaartse galop zo te zien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:05

Erg mooi paard!
Het heeft niet zo heel veel zin om net zolang door te galopperen tot zijn tong, bij wijze van, op de grond hangt ;)
Na een paar goede passen en stappen en lange teugel als beloning.Dan legt hij de link zo,wat de bedoeling is.
Maar ieder heeft zijn eigen manier van trainen natuurlijk. ;)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:36

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 19:27

geerke schreef:
Erg mooi paard!
Het heeft niet zo heel veel zin om net zolang door te galopperen tot zijn tong, bij wijze van, op de grond hangt ;)
Na een paar goede passen en stappen en lange teugel als beloning.Dan legt hij de link zo,wat de bedoeling is.
Maar ieder heeft zijn eigen manier van trainen natuurlijk. ;)

Ja inderdaad, ik heb op een bepaald moment ook zelf gezegd tegen de leraar "nu is het genoeg geweest". De verandering was wel eens leuk, maar ik hou het toch liever bij mijn eigen leraar ;)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:15

Wauw mooi paard! De verbeterpunten geef je zelf al aan maar wat een verbetering in de galop zeg