F5 met manegepony Rowena

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxliene

F5 met manegepony Rowena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 19:49

Afgelopen zondag had ik een wedstrijd op de manege. Ik reed hier voor het eerst een F-proefje, F5.

Ik heb uiteindelijk maar iets van 5 minuten kunnen inrijden, en dat was voornamelijk stappen en eventjes draf. Hierdoor kreeg ik haar niet echt lekker aan het lopen :( .

Met 216 had ik toch nog de 2e prijs :j

Ik weet het; ik heb erge pianohandjes en kapstokken. Hier wordt aan gewerkt. :o

Even lachen naar de camera :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even lachen om flapperende plastron
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opbouwende kritiek en tips zouden fijn zijn! :)

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:16

Ziet er leuk uit.
Je houding is keurig, en de verbeterpuntjes van je handen en voeten weet je zelf al.

MyHu

Re: F5 met manegepony Rowena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:39

Ziet er netjes uit!
Het gevolg van kapstokken en je hakken niet uitdrukken zijn dat jij minder goed in je zadel zit. Je knieën zijn niet goed aangesloten, omdat je tenen naar buiten staan en je zit niet goed op je zitbeenknobbels.
Ik denk dat je tenen naar buiten staan, omdat jij drijft met je hakken.

Het is heel moeilijk om af te leren, dus probeer er op te letten. :)

Veel succes in de verdere F-proefjes!

Gaby89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:12

Op de laatste 2 foto's lijkt het alsof je, je armen wat vastzet of is dat een moment opname? Verder ziet er keurig uit en gefeliciteerd. :-)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:28

Misschien de pony wat na laten geven waardoor de achterhand en inder komt en ze over haar rug gaat lopen.
De zit verbeterpunten heb je al zelf genoemd.

Succes met je pony!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:54

SylviaIsabel schreef:
Misschien de pony wat na laten geven waardoor de achterhand en inder komt en ze over haar rug gaat lopen.

Succes met je pony!

Een paard geeft na doordat de achterhand actief is en er wat onder komt, niet andersom zoals jij zegt. Dus eerst impuls en activiteit van de achterhand, dan komt dat hoofd vanzelf.

Edit: even nog richting TS...ziet er netjes uit, Vind je houding keurig, werken aan je voeten zal je beter laten zitten.

xxliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 16:06

Gaby89 schreef:
Op de laatste 2 foto's lijkt het alsof je, je armen wat vastzet of is dat een moment opname? Verder ziet er keurig uit en gefeliciteerd. :-)

Klopt stond ook al op mijn protocol

xxliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 16:07

Rena100 schreef:
SylviaIsabel schreef:

Succes met je pony!

Een paard geeft na doordat de achterhand actief is en er wat onder komt, niet andersom zoals jij zegt. Dus eerst impuls en activiteit van de achterhand, dan komt dat hoofd vanzelf.

Edit: even nog richting TS...ziet er netjes uit, Vind je houding keurig, werken aan je voeten zal je beter laten zitten.

Inderdaad, maar omdat ik maar eventjes een paar rondjes kon inrijden had ik niet echt de tijd om hier aan te werken... In de les gaat het altijd eens stuk beter :j

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:03

Rena100 schreef:
SylviaIsabel schreef:

Succes met je pony!

O, jeetje ik zie nu ook dat ik het verkeerd om heb getypt. Mijn excuses, zoals ik het in mijn vorige bericht heb getypt is het fout!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:43

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:13

Je houding ziet er zeker niet slecht uit ;) als je werkt aan je voeten zul je automatisch ook een betere zit hebben ;) is misschien een "domme" tip, mr ik had dat probleem vroeger ook en ik omdat k altijd met de fiets naar mijn pony moest, lette ik hier tijdens het fietsen ook al op dat k mijn tenen naar binnen hield gedraaid :) doordat k dat dan zo vaak deed en op de fiets enzo is het een automatisme geworden en ging het veel sneller beter onder het zadel ook! :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:16

Wat kijk je vrolijk! Ziet er heel leuk uit! :D
Je zou de pony van voor iets meer los mogen laten, en je tenen ietsje naar binnen. Hoewel dat laatste op de eerste foto's er wel gewoon goed uit ziet, licht dat misschien aan je manier van aansporen? Geef je been met je hak? Of met je kuit?

xxliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 20:55

ChelseavdW schreef:
Je houding ziet er zeker niet slecht uit ;) als je werkt aan je voeten zul je automatisch ook een betere zit hebben ;) is misschien een "domme" tip, mr ik had dat probleem vroeger ook en ik omdat k altijd met de fiets naar mijn pony moest, lette ik hier tijdens het fietsen ook al op dat k mijn tenen naar binnen hield gedraaid :) doordat k dat dan zo vaak deed en op de fiets enzo is het een automatisme geworden en ging het veel sneller beter onder het zadel ook! :)

Dankje voor de tip! Naar mijn verzorgpony moet ik ook een kwartier fietsen, dus kan ik het weleens uitproberen! :D

xxliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 20:56

hannah41 schreef:
Je zou de pony van voor iets meer los mogen laten, en je tenen ietsje naar binnen. Hoewel dat laatste op de eerste foto's er wel gewoon goed uit ziet, licht dat misschien aan je manier van aansporen? Geef je been met je hak? Of met je kuit?

Soms ben ik nog wel eens geneigd om met m'n hak te drijven :o

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:07

xxliene schreef:
hannah41 schreef:

Soms ben ik nog wel eens geneigd om met m'n hak te drijven :o

Dat dacht ik al :) Probeer er op te letten dat je met je kuit te drijven en je tenen ontspannen naar voren te laten wijzen. Ga niet klemmen en je tenen krampachtig naar binnen forceren, dat zorgt alleen maar voor spanning en de kans is groot dat je dan ook meer met je hakken gaat drijven. :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:35

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:37

Tip voor je plastron, zodat deze niet onder het jasje vandaan komt. Deze even vastzetten met een veiligheidsspeld aan je blouse.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:19

Ik vind het heel lastig te beoordelen aan de hand van foto's maar het lijkt of je iets scheef zit. Zijn je beugels wel gelijk?
Verder inderdaad je tenen richting de mond van je paard laten wijzen en je hakken uitdrukken. als het goed is moet je dan vanzelf dieper in je zadel zakken