Chocabon, roepnaam Bob, (Upperville x Proloog) is een 7-jarige gelderse merrie die nu 3 jaar in mijn bezit is. We hebben een hele tijd maar een beetje rondgehobbeld samen. Omdat Bob steeds de neiging had om onder me vandaan te lopen ben ik haar erg terug gaan rijden, wat uiteindelijk resulteerde in een erg lui paard *oeps*. Ook mijn houding was enorm achteruit gegaan! Inmiddels zitten we alweer een tijd op les en we gaan de goede kant op, het rijden gaat ook steeds fijner zonder al te veel miscommunicaties die we hiervoor wel hadden. Mijn houding blijft wel een groot aandachtspunt!
Maar goed, hier komen de foto's. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierover.
1.

2.

3.

4. Dit bedoel ik dus met een slechte houding

5.

6.
7.
8.

9.

10.

11.

12. Joepie! Koppie omlaag bij het stilstaan

13. Braaaave Bob!

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!!
). Nu vergeet ik dat soms inderdaad wel eens. Ik begrijp je reactie dan ook wel over mijn strenge hand. Op sommige foto's heb je daar inderdaad gelijk in. Bijvoorbeeld foto 8. Ik denk dat ik daar met doorzitten meer steun zocht aan mijn teugels.
) Wat me verder opvalt is dat je in galop je handen iets meer zou mogen dragen, je lijkt ze nu iets naar beneden vast te zetten. En ik zie bijna constant opgetrokken hakken
Inderdaad rijd ik haar graag terug op een 'netjes' tempo. Bedankt! Ik kan weer flink aan de slag!
Dankjewel.